Lepší než Jadran! Do Znojma přijelo během letošní sezóny o třetinu víc turistů než před pandemií

O třetinu více turistů než v letech před covidem zavítalo během letošní sezóny do Znojma. Město vína a okurek tak co do nárůstu počtu turistů předčilo oblíbené turistické destinace.

  • Foto

    znojmocity.cz

Už teď je podle vedení znojemské radnice jasné, že jde o jednu z nejsilnějších sezón za poslední roky. Do provozů Znojemské Besedy od června do září zamířilo na 81 tisíc návštěvníků, a to hlavně díky projektu #mastozadax, který už podruhé lákal na volné vstupy do podzemí, Expozice pivovarnictví, na radniční věž nebo na prohlídku města, či hradebního opevnění.

Úkolem projektu #mastozadax bylo zatraktivnit Znojmo jako nejlepší a nejvýhodnější volbu na letní dovolenou, a tím dosáhnout co nejvyšší návštěvnosti městských provozů a vůbec všech služeb v cestovním ruchu.

„Byla to druhá jízda projektu, který nemá v tuzemsku obdoby. Všechna hodnocení nejen z řad odborníků nám dala jasný impuls v projektu i letos pokračovat. Na pokladnách jsme přijali 22 tisíc poukazů a zapojilo se bezmála 130 podnikatelů,“ vypočítal ředitel Znojemské Besedy František Koudela.

Mezi nejnavštěvovanější provozy Znojemské Besedy patří podzemí, které je jedním z největších podzemních labyrintů ve střední Evropě. Během čtyř sezónních měsíců do něj zavítalo bezmála 38,5 tisíce návštěvníků.

Dalším nejnavštěvovanějším cílem byla radniční věž. Za výhledem z ptačí perspektivy se vydalo téměř 24 tisíc návštěvníků. I další atrakce jako Expozice pivovarnictví, prohlídky města a hradebního opevnění zažily letos mimořádný zájem.

A rekord v nárůstu návštěvnosti zlomila Expozice pivovarnictví, do které oproti předloňské sezóně zavítalo od června do září o 72 procent lidí víc. Celková návštěvnost turistů ve Znojmě pak oproti roku 2019 průměrně vzrostla o téměř 33 procent. Letošní sezóna také ukázala nové trendy v cestování po tuzemských destinacích. Zvyšuje se zájem o individuální výlety do přírody, ale také počet dní strávených v ubytovacích zařízení.

„Věříme, že to byla poslední sezóna, kdy jsme museli pracovat s omezeními provozů. I navzdory nim jsme ale měli opravdu rekordní návštěvnosti, na které jsme nebyli zvyklí ani v letech před covidem. Je to důkazem toho, že i taková forma nepřímé finanční podpory podnikatelům se vyplácí,“ zhodnotil na webu města letošní sezónu starosta Jakub Malačka (nezávislý).