Sběr návrhů odstartoval v pondělí ve 14 hodin.

V den, kdy byla dokončena odbočka na Brno z tzv. Severní dráhy císaře Ferdinanda*, Brno symbolicky spouští soutěž o návrh názvu svého nového nádraží. Se sloganem Příští zastávka nové brněnské nádraží umožní občanům rozhodnout o tom, jak by se mělo nové nádraží pojmenovat.

„Zajistíme výstavbu moderního nádraží, které Brno nutně potřebuje, a na lidech je, aby si ho pojmenovali a poté i díky názvu, který sami vyberou, rádi využívali,“ řekl brněnský primátor Petr Vokřál.  

Zasílat návrhy bude možné prostřednictvím webových stránek www.nasnovejnadr.cz  a tištěných formulářů umístěných na podatelně úřadu na Dominikánském náměstí 196/1. Tištěné lístky naleznou občané také v letním čísle Brněnského metropolitanu. Sběr nápadů bude probíhat do konce prázdnin, tedy do 31. srpna.

Od 1. září budou moci lidé hlasovat a vybírat ze všech došlých návrhů ty, které považují za nejlepší. Hlasování na webu www.nasnovejnadr.cz  poběží celý měsíc a výsledkem bude výběr TOP 10 návrhů. Od 1. října pak budou občané zaregistrovaní v programu Brno iD z představených deseti jmen hlasovat pro jedno. Druhé kolo hlasování potrvá až do 28. října, tedy do výročí 100 let od vyhlášení Československé republiky. Vítězný návrh pojmenování nádraží, který obdrží nejvíce hlasů, poté město zveřejní v pondělí 29. října.

Autory TOP 10 návrhů názvů, kteří vzejdou ze zářijového hlasování, čeká odměna v podobě netradičního zážitku spojeného se železniční dopravou, zvláštní exkluzivní odměnu pak obdrží autoři prvních tří názvů.

Informace o soutěži o nový název nádraží včetně podrobných pravidel lze nalézt na speciálním webu věnovanému novému nádraží www.nasnovejnadr.cz. 

Pro uživatele sociálních sítí bude také připravena facebooková stránka Náš novej nádr, kde bude možné během letních měsíců sledovat průběžné informace k soutěži, aktuality týkající se plánované výstavby a další zajímavosti.

Na konci května podpořila Centrální komise ministerstva dopravy ČR výstavbu nového brněnského nádraží ve variantě Řeka. Doporučila tak, stejně jako již dříve zastupitelé města, zástupci Jihomoravského kraje i Správy železniční dopravní cesty, odsun do polohy dnešního dolního nádraží. Definitivní rozhodnutí o výstavbě nového nádraží by měla nyní vydat vláda, samotná stavba by potom mohla začít už v roce 2020.

* 25. června 1839 čtrnáct tisíc dělníků dokončilo výstavbu odbočky na Brno z takzvané Severní dráhy císaře Ferdinanda, která měla spojit Vídeň s polským městem Bochnia. Stavba podle historických dokumentů začala v září roku 1837.