Most je potřeba opravit kvůli velkému provozu a vysoké rychlosti projíždějících aut, která nedodržují omezení na 20 kilometrů v hodině. Práce mají trvat zhruba dvě hodiny, lze kvůli nim očekávat kolony a zdržení až desítky minut. Dopravu budou řídit semafory s detekcí kolon.

Provizorní most je v provozu teprve od konce listopadu. Nový by se měl stavět až od jara příštího roku, do postavení nového bude sloužit provizorní most. Podle dřívějších vyjádření ředitele brněnského závodu ŘSD Davida Fialy je možné, že se k němu budou silničáři vracet pravidelně a často, aby vydržel.

Někteří řidiči jezdí přes most místo dvacítky i šedesátkou, některá nákladní auta nesplňují ani váhové limity. Navíc provizorní mostní konstrukce už dříve sloužila jinde, závady proto může způsobovat i únava materiálu.

Provizorium stojí na místě proto, že most z roku 1979 se ukázal být v havarijním stavu, tedy horším, než se předpokládalo. Nový most bude sloužit jako dvoupruhový, ale v případě potřeby může fungovat i jako dálniční.