Železniční zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice staví Správa železnic v rámci elektrizace úseku tratě z Brna-Horních Heršpic do Střelic. „V prvním případě vznikl šikmý přístupový chodník, který spojí budoucí ostrovní nástupiště s novým podchodem. V místě zastávky v Ostopovicích se přestavuje most, který bude sloužit jako přístupová cesta k nástupišti u druhé traťové koleje,“ upřesnila v tiskové zprávě mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Zastávka ve Starém Lískovci by podle dostupných informací měla být hotová už za půl roku, lidé tam však zatím do vlaku nenastoupí, protože město Brno ještě nestihlo vybudovat navazující terminál s přestupem na MHD. Územní rozhodnutí je sice podle náměstka primátorky Roberta Kerndla vydané, ovšem výstavbu brzdí vypořádání majetkoprávních vztahů.

„Od roku 2018 probíhají jednání s vlastníky stavbou dotčených pozemků. Převážná část pozemků již byla vykoupena do vlastnictví města. Se zbylými vlastníky ale město stále komplikovaně jedná, včetně vyvlastňovacího řízení,“ sdělil Robert Kerndl.

Nový terminál, u kterého se počítá s 11 novými parkovacími místy, by měl zlepšit dopravu i komfort cestování. „Po dokončení obou staveb se předpokládá nasazení intervalové dopravy na železnici v rámci krajské integrované dopravy s návazností na trolejbus. Stávající obslužná komunikace přes Leskavu umožní s ohledem na dodržení hlukových limitů průjezd pouze dvou linek trolejbusů,“ uvedla pro zpravodajský web Brňan mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

A protože se lokalita Leskavy podle ní nachází v záplavovém pásmu, budou tam nutné terénní úpravy. Termín zahájení stavebních prací však podle Navrátilové není zatím jasný, dokud nebudou mít v ruce všechna potřebná stavební povolení.