Národní divadlo Brno 11. května neotevře, přestože mu to dovoluje uvolnění opatření souvisejících s koronavirem. Ředitel Martin Glaser pro ČTK řekl, že hrát pro 100 diváků se nevyplatí, divadlo počítá se zahájením sezóny v srpnu. Otevření v květnu podle ředitele Miroslava Oščatky zváží Centrum experimentálního divadla v Brně, které pod sebou sdružuje Divadlo Husa na provázku, HaDivadlo a platformu Terén. K 11. květnu neotevře ani většina divadel v Praze.
Do divadel může jen 100 lidí, obsadit se musí každá druhá řada a mezi skupinami v řadách musejí být také prázdná místa. Národní divadlo v Brně tvoří soubory Janáčkovy opery, Mahenovy činohry a baletu. "Nechci, aby to znělo nevděčně vůči vedení země, ale změny se valí rychle a my nejsme schopní tak rychle reagovat. U Mahenova a Janáčkova divadla se nám nevyplatí hrát, náklady jsou velké a pro 100 diváků by to přineslo akorát tolik, kolik by stály testy na koronavirus pro herecký soubor," uvedl Glaser. Podle něj by se možná dalo hrát v Redutě. "Má 250 míst a s přimhouřením očí by to šlo, ale rozhodli jsme se, že předsuneme plánované opravy a rekonstrukce na tento čas, kdy to vypadalo, že bude zavřeno," řekl Glaser.
Podle něj se divadlo už dříve rozhodlo u ukončení sezóny. "Místo září chceme začít příští sezónu už v srpnu, protože řada lidí nebude moct vycestovat do zahraničí, zůstanou doma kvůli tomu, že museli nyní vybrat dovolenou a podobně. Ze strany státu bereme dobrou vůli otevřít, ale musí se ještě vyřešit spousta věcí," řekl Glaser. Dodal, že je potřeba vyřešit třeba zkoušení souborů za dodržení všech opatření nebo účast zahraničních režisérů a dalších.
Zda se 11. května otevře, neví ani ředitel Centra experimentálního divadla Oščatka. "Informace je čerstvá a vše zvažujeme. Máme menší sály, takže to pro nás připadá do úvahy. Když se ale od 100 lidí odečtou herci a další, bude to ve výsledku pro 70 lidí a za těchto podmínek je to pro nás složité," řekl Oščatka. Situaci probere s uměleckými šéfy, kteří musí spočítat, jestli se inscenace vyplatí. Některé hry by se podle Oščatky mohly koncem května přesunout do venkovního prostředí Alžbětinské scény, kde by nebylo tolik složité dodržování opatření jako v sálech.