Developer by chtěl podle starosty Bohunic Antonína Crhy (KDU-ČSL) v první etapě zastavět plochu skoro 18 tisíc metrů. „Prvních devět objektů, převážně určených pro trvalé nebo studentské bydlení, se rozprostře jižně a západně od původní historické budovy bývalé zahradnické školy,“ popsal záměr investora bohunický starosta.

Ten proti plánům výstavby nic nemá, velkým problémem však podle něj je záměr vyvést dopravu z této nové zástavby do ulice Lány. „To je pro nás nepřijatelné, protože už teď se tam tvoří dopravní zácpy. A když uvážím to, že do deseti let by se měla rozšiřovat dálnice D1, z níž bude v případě vážné nehody svedena doprava právě do Bohunic, tak je to neúnosné,“ sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN Antonín Crha.

Podle studie investora by totiž do ulice Lány každý den vjíždělo asi 300 aut obyvatel nových bytových domů. A další stovky vozidel by přibyly v dalších letech po rozšíření výstavby.

„Kolony aut v lokalitě se tak ještě prodlouží a dotkne se to pak celých Bohunic, kde chtějí lidé žít v klidu a určitě nechtějí, aby byla celá městská část ucpaná auty. V kolonách totiž budou stát i autobusy MHD, takže jedinou sázkou na jistotu při cestě do Bohunic a z Bohunic budou tramvaje,“ míní starosta.

I podle místostarosty Milana Hrdličky (ČSSD), který na ulici Lány bydlí, vnímají lidé z Bohunic zamýšlené dopravní napojení nového obytného souboru na přetíženou tepnu negativně.

„V rámci občanské iniciativy jsme nechali v lokalitě nainstalovat kameru. Z pořízených záběrů vyplývá, že ulicí Lány projede až 22 tisíc aut denně,“ vypočítal Hrdlička.

V návaznosti na tuto iniciativu pak bohunická radnice zadala vypracování studie dopravního zatížení ulice Lány, jejíž součástí bude kvalifikované měření hustoty dopravy na dvou místech během jednoho týdne v dubnu. „Výsledkem budou objektivní údaje o tom, kolik aut po ulici projede, přičemž údaje budou rozlišeny po jednotlivých hodinách,“ upřesnil starosta Antonín Crha.

Cílem snažení představitelů Bohunic pak podle místostarosty Hrdličky není nic jiného, než aby investor řešil jiné dopravní napojení lokality. „Chceme, aby zastavěné území bývalé zahradnické školy bylo dopravně obsluhováno od Leskavy, jinak se zhorší život všem obyvatelům Bohunic,“ dodal Milan Hrdlička.