Ta by podle dokumentů z Informačního portálu EIA měla vyrůst v místě nedostavěné továrny Ergon pro 1100 lidí. V nejbližší době by se měla začít stavět první etapa, pro kterou má už Trikaya územní rozhodnutí, s druhou se počítá až na přelomu druhé a třetí dekády. V lokalitě najde nový domov v různě velkých bytovkách a rodinných domech zhruba 2000 lidí.

Zatímco v první etapě se počítá pouze s domy, ve druhé etapě je v plánu kromě jednatřiceti bytovek se 414 byty také školka pro čtyři třídy.

„Nová obytná lokalita se bude nacházet v areálu zchátralé a nevyužívané továrny Ergon v Maloměřicích a Obřanech. Před realizací dojde k demolici všech budov v areálu o rozloze 6,5 hektaru. Výstavba projektu proběhne v několika etapách,“ upřesnil developer na svém webu.

Zatímco první etapa se napojuje na konec stávající silnice, jež měla obsluhovat nedostavěnou továrnu, druhá etapa bude na výstavbu navazovat ze severu a severozápadu. Čtvrť zahrne ideální mix typů hromadného a individuálního bydlení včetně zázemí pro služby. Klasické bytové domy budou obklopovat centrální náměstí, v přízemí budou umístěny obchody.

„Viladomy umožní komornější bydlení, kdy každé ze tří pater bude rozděleno pouze mezi dva či tři byty. Řadové rodinné domky poskytnou maximální soukromí s možností využívat veškerou občanskou vybavenost. Inovativním typem bydlení jsou takzvané klastry – polouzavřené menší bytové celky s vlastním dvorem, který umožňuje prolínání soukromých a veřejných prostor, interakci mezi sousedy a vznik komunitního bydlení,“ uvedla firma.

Trikaya klade důraz na ekologický ráz projektu, dostatek zeleně na veřejných prostranstvích a možnosti aktivního trávení volného času. Podstatným prvkem navržené lokality je proto potlačení automobilové dopravy. Auta budou v lokalitě jezdit pouze po nejnutnějších obvodových komunikacích a co nejvíc jich bude schovaných v podzemních garážích. Díky tomu vzniká bezpečný centrální prostor se zelení a pěšími uličkami.

Developer podle územní dokumentace plánuje stavět různé typy domů od standardních bytových až po luxusnější vila domy s vlastními zahrádkami. Byty budou různě velké 1+kk až po 4+kk s tím, že by měly splňovat současné parametry pro udržitelné bydlení, na střechách se plánují jak fotovoltaické panely, tak zelený porost. Požadavku na udržitelnost odpovídá i infrastruktura, která počítá se zadržováním a využitím dešťovky.

V nové obytné čtvrti zaparkuje asi 600 aut, přičemž drtivá většina parkovacích míst se vejde do podzemí. Bez vozu se budoucí obyvatelé prakticky neobejdou, protože budou žít v izolované lokalitě. Z ní urazí zhruba kilometr po silnici, aby vyjeli na Jedovnickou ulici, která je pak zavede do Líšně nebo na Vinohrady.

Předpokladem developerské společnosti je, že k obytné čtvrti bude pendlovat autobus MHD, jeho linku však musí zajistit brněnský dopravní podnik na poptávku města či městské části.

„Čtvrť bude sousedit s lokalitou bývalého odkaliště pod Hády, které bude změněno na parkové plochy pro volnočasové aktivity. Zahájení prodeje první etapy se plánuje na první čtvrtletí roku 2023,“ doplnili představitelé firmy.