Signatáři petice požadují, aby plánovaná komunikace nevedla přes obydlené části Brna, ale aby byla obchvatem města. Pod peticí je 1199 podpisů.

Mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek ČTK řekl, že petice byla doručena magistrátu. "Nyní se musí posoudit, zda daný dokument splňuje náležitosti petičního zákona. Poté se jím bude magistrát zabývat v souladu s platnou legislativou," uvedl Poňuchálek.

Silnice má spojit dálnici D1 u Brna s D35 u Moravské Třebové. Jihomoravský kraj ji může připravovat jako silnici první třídy s více pruhy, ne jako dálnici. Komunikace má vést přes městské části Bosonohy, Bystrc a Kníničky, proti čemuž odpůrci bojují a navrhují vedení Boskovickou brázdou západně od Brna. Kraj ale prosazuje variantu přes Brno. "Signatáři petice požadují jednoznačně odmítnutí trasování silnice 43 jako průtah Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě," uvedla za petiční výbor Monika Šimková.

Podle ní je dalším požadavkem zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého Brna do zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do brněnského územního plánu. "Optimalizovaná trasa komunikace 43 vedená Boskovickou brázdou se v maximální míře vyhýbá obydleným oblastem. Tvoří také obchvaty obcí, které v tuto chvíli mají problémy s dopravou na stávající silnici I/43 a při jejich výstavbě by plnohodnotný obchvat získalo i město Brno," řekla Šimková.

Podle ní odstraňuje optimalizovaná trasa i další potíže. "Řeší zásadní problém s trasováním mezi domy prakticky srostlých obcí Malhostovice a Drásov a s estakádou před okny nedávno vystavěné obytné čtvrti na jihu Kuřimi. Optimalizovaná trasa tvoří severní obchvat Kuřimi a řeší problém Lipůvky obchvatem téměř kilometr vzdáleným od obytné oblasti," uvedla. Podle ní celkem 12 spolků zaslalo primátorce Brna Markétě Vaňkové (ODS) a zastupitelům Brna dopis s požadavkem na vybudování obchvatu města a argumenty podporujícími vedení obchvatu optimalizovanou trasou.