Současně pokračuje rekonstrukce pravého křídla, která by měla skončit v prvním čtvrtletí příštího roku. Poté mají ještě navázat práce menšího rozsahu na prvním nástupišti, informoval ředitel společnosti Ivo Vrzal. Práce začaly před více než třemi lety.

Nádražní budova pochází z poloviny 19. století, kdy se ještě železniční společnosti snažily nejen o funkčnost, ale reprezentativnost a originální architektonické pojetí. Strop secesního sálu je vysoký devět metrů a stejně jako stěny jej zdobí umělecké štuky.

Prakticky celý letošní rok už se pracuje také v pravém křídle, jehož součástí je příjezdová hala. „Povedl se nám základ, který jsme chtěli do zimy stihnout, a to vztyčení ocelovoskleněné stěny do Nádražní ulice. Pracujeme na sítích a rozvodech a postupně budeme zaplňovat obchodní jednotky, aby práce měly co nejmenší dopad na provoz v příjezdové hale. Děláme hodně věcí, které nejsou tolik vidět, například novou vzduchotechniku,“ řekl Vrzal.

Až na začátku jara skončí práce v pravém křídle, navážou plynule ještě práce na fasádě a elektrorozvodech na prvním nástupišti. Poté už bude první patro budovy, které využívají cestující, kompletně zrekonstruované.

Společnost, která má nádraží v pronájmu od Českých drah do roku 2048, začala s rekonstrukcí v polovině roku 2019. Do té doby bylo brněnské nádraží zanedbané. Desetiletí se totiž čekalo na to, že se bude stavět nové nádraží v odsunuté poloze a do údržby se investovalo jen nutné minimum a s rekonstrukcí se dlouho nepočítalo.

Jelikož i Správa železnic v minulých letech postupně opravila nástupiště, kolejiště, zabezpečovací zařízení a mosty, není už nádraží ostudou Brna, jak je mnozí místní i návštěvníci označovali.