Po objížďce najedou řidiči o mnoho kilometrů více, protože je nutné jet z Adamova přes Olomučany, Šebrov-Kateřinu a Vranov.

Oprava bude stát 7,5 milionu korun a rovným dílem na ni přispějí vedle ŠLP Křtiny, který spadá pod univerzitu, ještě Jihomoravský kraj a Adamov. Vozovka je již v natolik špatném stavu, že se oprava nedá dlouho odkládat a druhá část od Ronova k Útěchovu by se měla opravovat v nejbližších letech.

Silnice je zvláštní v tom, že se o ni nestará Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje, ale právě ŠLP. Až do 80. let totiž šlo o účelovou komunikaci, která sloužila podniku jako cesta k odvozu dřeva. Až v 80. letech začala sloužit veřejnosti jako druhá spojnice Brna s Adamovem. Silnice na krátkém úseku překonává velké převýšení z kopců v okolí Útěchova do údolí Svitavy. Ke zvýšení bezpečnosti mají přispět i nová svodidla, které budou o 540 metrů delší než dosud.

Silnice je důležitá jako alternativní spojnice Adamova a Brna i proto, že při povodních není silnice podél Svitavy průjezdná a do místní části Ptačina a Kolonie nelze přijet žádnou jinou cestou. Speciální technika navíc nepodjede železniční most, musí přijíždět pouze od Útěchova.