Sbírku retro vozů brněnského dopravního podniku doplnil trolejbus Škoda 22Tr
Foto:
DPMB
Sbírku retro vozidel rozšířil brněnský dopravní podnik poté, co do ní nově do ní přibyl trolejbus Škoda 22Tr. Práce, které kompletně probíhaly ve vozovně v Komíně, trvaly téměř 17 měsíců. Historické a retrovozy mohou lidé vídat na Dopravní nostalgii nebo dnech otevřených dveří. V tiskové zprávě o tom informovala mluvčí městského dopravce Barbora Doležalová.
Letos vyřadili poslední dva staré trolejbusy
Kloubové nízkopodlažní trolejbusy Škoda 22Tr vozily cestující po Brně téměř dvacet let. Letos v lednu podnik z původních osmi kusů vyřadil poslední dva. Byly to první ryze české nízkopodlažní trolejbusy. „Brno bylo jejich největším provozovatelem. Z celkem třinácti vyrobených kusů jich tady jezdilo osm. I proto jsme se rozhodli, že vůz s evidenčním číslem 3601 opravíme do původního stavu a zařadíme ho do naší sbírky retrovozidel, která mapuje historický vývoj vozů městské hromadné dopravy v Brně,“ vysvětlil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.
Generální oprava vozu trvala 17 měsíců
Pracovníci komínské vozovny na trolejbuse pracovali od prosince 2021. Za uplynulých 17 měsíců na voze proběhla kompletní generální oprava. „Celé vozidlo se muselo rozebrat a rozpojit oba články. Dále pracovníci nahradili zkorodované části a vůz putoval do lakovny,“ popsal začátky prací technicko-provozní ředitel DPMB Vítězslav Žůrek.
Trolejbus může vozit cestující
Následovalo položení podlahy, montáž rozvodů elektřiny a všech komponentů do vozu. „Po spojení obou článků začala nejnáročnější část oprav. Tedy oživování, seřizování trolejbusu či brzdové zkoušky tak, aby vůz mohl jezdit s cestujícími,“ doplnil Havránek. Vozy 22Tr jezdily s cestujícími hlavně na linkách 25, 26 a 37. S dodávkami moderních vozů 27Tr však byly postupně vyřazovány.
Opravují i další vůz
Kromě „dvaadvacítky“ prochází proměnou do původní podoby i vůz 14TrM. Do trolejbusu jsou aktuálně montovány součásti interiéru pro cestující a rozvody elektřiny. Plánované dokončení je o letošních prázdninách.
Nejvíc jim dává zabrat Škoda 9Tr
Nejvíc však pracovníky DPMB zaměstnává nejstarší z renovovaných vozů – trolejbus Škoda 9Tr, který v Brně jezdil v období let 1980 až 1996. Poté byl prodán do ukrajinského Rovna, kde sloužil v běžném provozu až do roku 2019. Dopravnímu podniku se vůz podařilo odkoupit zpět a začal s jeho rekonstrukcí. „Tento trolejbus rozhodně nikdy nestál v garáži. Poctivě vozil cestující téměř 40 let. Právě to se podepsalo na jeho technickém stavu. Nicméně bychom ho rádi dokončili během následujícího roku,“ dodal Žůrek.
- Vydáno dne:
- 15.05.2023
- , 15:29
- Autor:
- Ondřej Požár
- Brňan (RED), DPMB
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Veřejnost si ode dneška může prohlédnout on-line n…
- Letním kinům v Brně zvolna začíná sezona, nejvíce …
- Bílá i červená vína z Česka získala medaile na put…
- Zdrogovaný muž při jízdě Brnem vyklopil z auta mla…
- Od příštího roku bude VZP hradit preventivní vyšet…
- Brno chce téměř za 100 milionů korun opravit fotba…
- Jihomoravský kraj zatím nemá všechny vlaky od Škod…
- Rukopisy od Rejčky vynikají kvalitou zpracování, v…
- Muž vyhrožoval brněnským soudcům a žalobkyni zabit…
- Na jihu Moravy vznikla v posledních letech protipo…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.
copyright © 2022 Press Global s.r.o. ・ všechna práva vyhrazena・ created by hireus.club