A mnozí lidé se ptají, jestli tam nápisy z 30. let minulého století zůstanou i později. Starosta Brna-severu Martin Maleček (Hnutí SOL) o tom přímo na místě jednal se starostou husovického Sokola Josefem Jiránkem.

„Aktuálně je situace taková, že sokolové, kterým budova patří, potřebují štítovou zeď zateplit. Kdyby měly reklamy zůstat v současné podobě, předpokládá se, že jejich zachování by bylo nákladné a k zateplení by nedošlo. Ve hře je tedy aktuálně varianta zateplit štítovou zeď a na to nechat udělat repliku tehdejších reklam,“ uvedl na sociální síti Maleček s tím, že podmínky této možnosti se budou zjišťovat.

Podle starosty Brna-severu se bohužel nezachovaly všechny reklamy na štítě domu, pouze ty po střechu později stavěného vedlejšího domu. Otázkou tedy je, jak vypadala neúplná trojúhelníková vrchní reklama, kterou by mohl pomoci odhalit historik či znalec tehdejších brněnských firem.

„Vzhledem k tomu, že byla na zdi nejvýš, a tedy asi za nejvíc peněz, patrně to byla nějaká větší firma. Rýsuje se tam možná nápis mentholová a nad ním bylo logo, možná červené M. Pod tím je patrná reklama Látky – J. Nárok – Brno Kozí 1 tel 3034. Následuje reklama Vedoucí značka čalouněného nábytku Božánek Nová 28. Tato brněnská firma byla ve 30. a 40. letech ceněnou tovární výrobou čalouněného nábytku se specializací na kožené klubovky,“ popsal nápisy na stěně Martin Maleček.

Pod nábytkářskou propagací je nápis Starobrněnská restaurace a dále Oděvy Novotný Husovice Palackého 68. Nejspodnější vrstvu reklam ještě zakrývají sutiny vedlejšího domu, které nyní odklízejí stavební dělníci. „Vzhledem k tomu, že je známo, kdy byla dokončená přestavba objektu na Nové 28, kde vznikla továrna na nábytek firmy Božánek, dá se předpokládat, že celá reklama na Sokolovně nebude starší než rok 1933,“ odhadl starosta městské části.

Ze zajímavě zkoseného tvaru reklamy Oděvy Novotný Husovice je podle něj možné s velkou pravděpodobností usuzovat, že v době vzniku celé reklamy stál vedle Sokolovny přízemní domek, jehož obrys tehdejší reklama kopírovala. „Každopádně se dá říct, že co se týče zájmu veřejnosti, objev historických reklam v této chvíli zastínil i samotnou stavbu VMO,“ míní Maleček.