Tramvaj ulehčí  přetíženým a často zpožděným trolejbusům a autobusům. Stavební firma zatím provádí sondy, aby zjistila skutečné vedení inženýrských sítí a mohla pracovat na jejich přeložkách. Stavba vlastní trati začne příští rok na jaře. První tramvaje by měly k nemocnici vyjet za tři roky. Náklady činí 1,4 miliardy korun, přičemž 85 procent nákladů se podaří uhradit z evropských dotací.

Miloš Havránek generální ředitel Dopravního podniku řekl: “Ta fáze, ve které jsme je docela úspěch, protože máme územní rozhodnutí a můžeme pokračovat dál. Znám ty letité debaty, kam tat tramvaj by měla dojet. Mluvilo se o osmičce o úvrati a tak dále. Je to výsledek kompromisu jednání a výsledek názorů řady institucí, městských částí a tak dále. Ta podoba, která je teď schválena územním rozhodnutím je právě ta, kterou budeme chtít postavit.”

Areál se začal rozvíjet zhruba před 15 lety. K fakultní nemocnici a ubytovně zdravotních sester přibyl kampus Masarykovy univerzity s několika fakultami, velké nákupní centrum, Moravský zemský archiv. Denně se do těchto míst přepravují desítky tisíc cestujících. Možnost rychlé dopravy samozřejmě uvítají také studenti i pracovníci univerzity. “Pět tisíc studentů je tady na Kampusu, na fakultách a výzkumném ústavu Ceitec, takže je tady přes tisíc zaměstnanců," potvrdila Marta Valešová kvestorka Masarykovy univerzity Brno. "My máme velkou radost, že umožníme zaměstnancům využívat veřejnou dopravu a taky tím možná snížíme využívání automobilů.”

Trať se odpojí od současné zhruba v místě dnešní zastávky Osová, která se přesune blíže k městu. Poté se zanoří do tunelu, který bude ústit u nemocnice. Konečná zastávka ponese jméno Nemocnice Bohunice. Právě do nemocnice se v současnosti hromadnou dopravou dostává dost složitě.  ředitel fakultní nemocnice Roman Kraus k tomu dodává: “Pacienti nebo i naši zaměstnanci, stejně tak studenti, kteří u nás prodělávají praktický výcvik, musí někdy komplikovaně přestupovat, 2x, 3x ve středu města a stejně tak pacienti, kteří mají omezenou pohyblivost, jsou handicapovaní tak pro ty ta doprava autobusy nebo trolejbusy není úplně ideální pro ně. Doufám, že se podstatně zkvalitní a zpohodlní doprava do naší nemocnice, ať už pro naše klienty, tedy pacienty, tak pro zaměstnance, protože ta tramvajová doprava opravdu je nejpohodlnější ze všech typů hromadné dopravy.”

Cesta tramvají linkou 8 bude trvat od hlavního nádraží zhruba 15 minut a lidé nebudou trpět zpožděním, protože celou cestu jede tramvaj po samostatné kolejové trase. Při stavbě však budou muset Brňané strpět několikaměsíční výluku tramvají i krátkodobé výluky trolejbusů. V budoucnu by měla cestování do kampusu ještě usnadnit lanovka od pisárecké vozovny, jejíž stavba se plynule připravuje.