31. 01. 2023 Dnes má svátek Marika

Stavbaři prorazili tunel pro šaliny na Žabovřeské. Vyfotili se tam i ženich s nevěstou

Tunel pro šaliny ve skále pod Wilsonovým lesem prorazili ve čtvrtek odpoledne stavbaři při stavbě Velkého městského okruhu na Žabovřeské v Brně. A byli u toho i ženich s nevěstou, kteří měli nedaleko svatbu.
prorazka5

Foto:

redakce (RED)

Proražením tunelu  je důležitým krokem, protože v dalích měsících budou následovat práce na vnitřku tunelu, únikové štole, opěrných zdech a dalších prvcích.„Ražená část tunelu měří 334 metrů, celková délka je 501 metrů. Odstřely skály začaly letos v květnu a podařilo se je zatím zvládnout bez výraznějších dopravních omezení,“ uvedlaprimátorka Markéta Vaňková (ODS).

Přeložením tramvajové trati do připravovaného tunelu se vytvoří prostor pro rozšíření přetížené silnicep, o níž denně projede 40 tisíc aut. „Sledovat proražení tunelu byl opravdu silný zážitek, zvlášť ve chvíli, kdy se stavbaři objevili v tom proraženém otvoru. Věřím, že tunelem už v lednu 2023 projedou první tramvaje linky 1,“ sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Před nově proraženým tunelem se pak nechali zvěčnit i novomanželé Zdeňka a Zdeněk Makovští. „Pro nás je to završení krásného svatebního dne. Máme svatební hostinu 200 metrů odtud a Ředitelství silnic a dálnic nám vyšlo vstříc poté, co jsem avizované proražení tunelu komentoval na sociální síti, a pozvalo nás sem,“ svěřil se fanoušek dopravních staveb Zdeněk Makovský.

Práce na VMO Žabovřeská zatím pokračují podle harmonogramu. „Při odstřelech jsme použili 14 tun trhaviny a vyvezlo se celkem 30 tisíc metrů krychlových zeminy. V tunelu je nyní nutné udělat vnitřní část, únikovou štolu, dále jsou na stavbě v plánu v nejbližší době opěrné zdi nebo lávka pro pěší,“ shrnul ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.

Stavba VMO Žabovřeská začala první etapou v roce 2018. Stavbaři nejdříve pracovali na části mezi Kníničským a Kamenomlýnským mostem. Tyto práce dokončili letos na jaře, kdy se přesunuli dál směrem k Pisárkám. 

Cílem projektu je odstranit zúžení mezi dvěma již vybudovanými úseky městského okruhu. Silnice se rozšíří díky přesunutí tramvaje do tunelu a doprava v této oblasti se tak stane plynulejší. Dokončení stavby, na níž se podílí město Brno a Ředitelství silnic a dálnic, je plánováno na rok 2024. Druhá etapa projektu vyjde přibližně na miliardu korun. 

Líbí se mi

0
Facebook
Twitter
Email

Exkluzivně pro Brňana

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT