Stavbaři prorazili tunel pro šaliny na Žabovřeské. Vyfotili se tam i ženich s nevěstou
Foto:
redakce (RED)
Proražením tunelu je důležitým krokem, protože v dalích měsících budou následovat práce na vnitřku tunelu, únikové štole, opěrných zdech a dalších prvcích.„Ražená část tunelu měří 334 metrů, celková délka je 501 metrů. Odstřely skály začaly letos v květnu a podařilo se je zatím zvládnout bez výraznějších dopravních omezení,“ uvedlaprimátorka Markéta Vaňková (ODS).
Přeložením tramvajové trati do připravovaného tunelu se vytvoří prostor pro rozšíření přetížené silnicep, o níž denně projede 40 tisíc aut. „Sledovat proražení tunelu byl opravdu silný zážitek, zvlášť ve chvíli, kdy se stavbaři objevili v tom proraženém otvoru. Věřím, že tunelem už v lednu 2023 projedou první tramvaje linky 1,“ sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Před nově proraženým tunelem se pak nechali zvěčnit i novomanželé Zdeňka a Zdeněk Makovští. „Pro nás je to završení krásného svatebního dne. Máme svatební hostinu 200 metrů odtud a Ředitelství silnic a dálnic nám vyšlo vstříc poté, co jsem avizované proražení tunelu komentoval na sociální síti, a pozvalo nás sem,“ svěřil se fanoušek dopravních staveb Zdeněk Makovský.
Práce na VMO Žabovřeská zatím pokračují podle harmonogramu. „Při odstřelech jsme použili 14 tun trhaviny a vyvezlo se celkem 30 tisíc metrů krychlových zeminy. V tunelu je nyní nutné udělat vnitřní část, únikovou štolu, dále jsou na stavbě v plánu v nejbližší době opěrné zdi nebo lávka pro pěší,“ shrnul ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Stavba VMO Žabovřeská začala první etapou v roce 2018. Stavbaři nejdříve pracovali na části mezi Kníničským a Kamenomlýnským mostem. Tyto práce dokončili letos na jaře, kdy se přesunuli dál směrem k Pisárkám.
Cílem projektu je odstranit zúžení mezi dvěma již vybudovanými úseky městského okruhu. Silnice se rozšíří díky přesunutí tramvaje do tunelu a doprava v této oblasti se tak stane plynulejší. Dokončení stavby, na níž se podílí město Brno a Ředitelství silnic a dálnic, je plánováno na rok 2024. Druhá etapa projektu vyjde přibližně na miliardu korun.
NEJČTENĚJŠÍ
- 27. 01. 2023
- Délka čtení: 3 minuty
- Líbí se ( 2 )
- 28. 01. 2023
- Délka čtení: 1 minuta
- Líbí se ( 1 )
- 31. 01. 2023
- Délka čtení: 3 minuty
- Líbí se ( 0 )
- 25. 01. 2023
- Délka čtení: 2 minuty
- Líbí se ( 0 )
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- 11. 01. 2023
- Líbí se ( 0 )
- 18. 01. 2023
- Líbí se ( 0 )
- 25. 01. 2023
- Líbí se ( 0 )
- 30. 01. 2023
- Líbí se ( 2 )
- Mendelova univerzita představí na dnu otevřených d…
- Průzkum brněnských vědců odhalil nedůvěru zdravotn…
- Nemohoucí senior zůstal uvězněn ve svém panelovém …
- Ochránci přírody našli u Lednice otráveného orla, …
- Modřice nebo Ivančice vyberou na dani z nemovitost…
- Starobrněnský pivovar začal s přípravou zeleného p…
- Gólman Komety Furch drží čisté konto už 130 …
- Řidiči MHD v Brně bourali loni téměř osmsetkrát, d…
- Vozíčkář z Brna sbírá selfíčka s celebritami. Nejv…
- My Fair Lady (ze Zelňáku), Daňhelová a Matouš. Div…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.
copyright © 2022 Press Global s.r.o. ・ všechna práva vyhrazena.