Poprvé v historii pořadu zaznamenal již úvodní díl série nebývalou sledovanost, když překročil hranici tří milionů diváků.

Nejvhodnější lokace pro natáčení v Brně a Jihomoravském kraji vybírala organizace Brno Film Office spolu s produkční společností Fixer Service Prague. „Jediné místo z regionu, které už měl holandský producent pořadu pan Momo Zarroue předem vybrané, než nás oslovila česká servisní produkce, byl zážitkový hotel Anybody. To, že se producent série předem rozhodl právě pro hotel Anybody, je dokladem vizuální unikátnosti a filmového potenciálu těchto prostor v centru Brna,” uvedla Ivana Košuličová z Brno Film Office.

Úvodní třetina z dílu, který se vysílal v sobotu 16. ledna, se odehrává právě v hotelu Anybody. Natáčení tam trvalo celý den od rána do noci. „Štáb si s velkým předstihem vybral čtyři pokoje, v nichž měli soutěžící plnit úkoly. Tyto disciplíny vycházely z příběhů, které naše pokoje nabízí. Tvůrcům se tedy podařilo propojit koncepty hotelu Anybody a jejich reality show,“ ocenil spolumajitel hotelu Anybody Adam Vodička. Ten si v přítomnosti holandského štábu užíval ohromující atmosféru natáčení. „Desítka účastníků do poslední chvíle nevěděla, kam je organizátoři vedou. Samotná soutěž byla strhující a odehrávala se v naprostém tichu, takže jsme i my v zákulisí byli napjatí úplně stejně jako diváci u obrazovek. Vše kolem soutěže jsme navíc museli držet v tajnosti,“ dodává Vodička.

Brno tvořilo kulisy i pro část dalšího, tedy čtvrtého dílu série, který na obrazovkách běžel minulou sobotu. „Při přípravě i samotném natáčení se projevila synergie mezi veřejným a soukromým sektorem, kterou se nám podařilo vybudovat a kterou dokážeme využít při prezentaci Brna. Zároveň je vidět, jak skvěle může podporovat cestovní ruch města a regionu aktivní činnost brněnské filmové kanceláře. Nyní připravujeme konkrétní strategii, jak proměnit enormní divácký zájem v reálné návštěvy Brna nizozemskými turisty hned, jak to epidemiologická situace dovolí,“ říká Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO, které za Brno Film Office stojí.

Právě show “Wie is de Mol?” totiž významně ovlivňuje volbu dovolenkové destinace nizozemských turistů. Například série z Gruzie vysílaná v roce 2018 měla vliv na meziroční nárůst nizozemských turistů o 56 procent. Nizozemsko se v posledních letech objevuje mezi deseti top zdrojovými zeměmi, které míří na dovolenou do České republiky. „K Nizozemsku mám osobně velmi blízko a znám i tuto show a zájem, který vzbuzuje. Tento úspěch tak prokazuje obrovský marketingový potenciál kreativních odvětví v Brně. Tyto obory si zaslouží další dlouhodobou podporu a péči,“ uzavírá brněnský radní pro kulturu Marek Fišer.