Generální ředitel DPMB Miloš Havránek přiznal, že se podnik dlouhodobě potýká s nedostatkem zaměstnanců v dělnických profesích. Aktuálně mu chybí 25 lidí, například elektrikáři, klempíři, svářeči, karosáři nebo právě lakýrníci.

„Z toho důvodu jsme už před lety zahájili spolupráci s Integrovanou střední školou automobilní, jejímž žákům nabízíme praxe a studijní stipendia. Řada učňů v oboru automechanik, kteří absolvovali praxi ve vozovně Slatina, pak u nás po dokončení studia zůstala,“ upřesnil zpravodajskému portálu BRŇAN generální ředitel.

Představitelé dopravního podniku se proto rozhodli spolupráci rozšířit a nabídnout budoucím autolakýrníkům celoroční praxi v medláneckých ústředních dílnách. „Získají tak zkušenosti z reálného provozu a my věříme, že u nás po dokončení studia zůstanou,“ vysvětlil Havránek.

Dvacítka budoucích lakýrníků a čtyři lakýrnice se budou v praxi střídat po celý rok. Týden stráví v dílnách praxí, týden ve škole teorií.

„S brněnským dopravním podnikem spolupracujeme více než 10 let. Za tuto dobu absolvovalo část praktické výuky v jeho dílnách několik tisíc žáků v oborech automechanik, autotronik, provoz a ekonomika dopravy, dopravní prostředky a mechanik nákladních vozidel a autobusů,“ vypočítal ředitel automobilní průmyslovky Milan Chylík.

Rozsah opravárenských provozů dopravního podniku podle něj umožňuje praxe skupin posluchačů pod vedením učitele odborného výcviku. „Tato forma spolupráce je efektivní a umožňuje ovlivňovat průběh výuky i případné budoucí uplatnění absolventů oběma partnery,“ doplnilo Chylík.

V ústředních dílnách si studenti pod odborným dohledem zkouší lakování vnitřních částí karoserií vozů, například klimatizací do tramvají Drak. Komponenty k lakování bude rovněž dodávat průmyslovka. Šikovné žáky pak v dílnách pustí i k obtížnějším úkolům.

„Žáci s dobrými studijními výsledky mají možnost přihlásit se v dopravním podniku o stipendium. V závislosti na ročníku studia tak mohou získat až 40 tisíc korun ročně,“ dodal Miloš Havránek.