Hotovo, je dobojováno! Pětici stánků v podchodu pod hlavním nádražím, kvůli níž se rozhořel mnohaletý soudní spor, dnes začali řemeslníci likvidovat. Stalo se tak v souladu s únorovým rozsudkem Krajského soudu v Brně. Stánky předali zástupci společnosti PLISKA Interactive Services Consulting městu před deseti dny.

Stánky rozebírali s pomocí rozbrušovaček

Zvuk vrtaček a brusek se v podchodu ozýval od ranních hodin. K likvidaci stánků nastoupila parta řemeslníků, kteří rozebírali kovové konstrukce se skleněnými výplněmi. Rozebrané díly pak nakládali na menší auto s valníkem a odváželi pryč.

Klíčový rozsudek krajského soudu

„Klíčový byl rozsudek krajského soudu, který koncem února pravomocně rozhodl, že stánky jsou nedílnou součástí podchodu, a tudíž patří městu Brnu,“ připomněl radní pro oblast majetku Jiří Oliva (ČSSD). Ten je rád, že společnost PLISKA Interactive Services Consulting splnila rozsudek dobrovolně a město tak nebylo nuceno jej vymáhat exekučně.

Likvidaci stánků zajišťují Brněnské komunikace

Demontáž a likvidaci stánků zajišťují Brněnské komunikace jako správce podchodu na základě pokynu magistrátního Odboru dopravy. Stále také běží soud, který má rozhodnout o úhradě ušlého nájemného. To společnost PLISKA Interactive Services Consulting městu řádně neplatila od roku 2014.

Další firma stánky vyklidí dobrovolně

„Město vede obdobné spory o vyklizení stánků s posledními dvěma subjekty. Ty byly dříve přerušeny, neboť se čekalo právě na rozhodnutí soudu v kauze Pliska. Je dobře, že město má již nyní pravomocně potvrzeno, že stánky v podchodu jsou jeho součástí, a tedy majetkem města. Jedna ze společností, se kterou město vede tyto spory, společnost KOREKT REAL, s.r.o., nás nyní informovala, že je ochotna jí užívané stánky dobrovolně vyklidit, což určitě vítáme,“ dodal Jiří Oliva.

Rekonstrukce podchodu začne až příští rok

První etapa rekonstrukce podchodu pod hlavním nádražím byla původně plánována na rok 2023. Vzhledem k její přílišné nákladnosti město nyní pracuje na změně projektové dokumentace, aby byly práce levnější a mohly začít v roce 2024.