Už v minulém týdnu padlo rozhodnutí o poloze brněnského nádraží, které také odhlasovalo zastupitelstvo. Schváleno bylo nádraží u řeky s podmínkou, že se mají zahájit jednání o severojižním kolejovém diametru, což je obdoba metra. Diametr by měl výrazně zrychlit dopravu od severu k jihu.

V pondělí se tak sešli zástupci města i kraje a shodli se na tom, že severní trasu brněnské podzemní dráhy prověří nová studie. Jak si toto spojení představit? Cestující z Břeclavi nebo Slavkova do Brna by mohli využít novou podzemní dráhu tak, že by se do centra dostali až na zastávku Šumavská. Kudy v Brně povede druhá, severní, část plánovaného severojižního kolejového diametru, ukáže prověřovací studie. Tu teprve brněnský magistrát zadá. Podle náměstka primátora, Petra Hladíka jsou dvě možnosti jak projet Brno od jihu na sever „Trasa dráhy je od jihu až po Šumavskou ulici v souladu s územním plánem. Dál může trasa vést buď přes Technologický park na řečkovické nádraží nebo přes Ponavu na královopolské nádraží,“ řekl Petr Hladík, 1. náměstek primátora města Brna.

„Pro města velikosti Brna by v každém případě bylo dříve či později z kapacitních důvodů nutné, abychom část hromadné dopravy dostali pod zem, uvedl k celé záležitosti Petr Vokřál, primátor města Brna.

Vyjednávací skupina, složená ze zástupců města a kraje, nechce zahálet. Proto má prověřovací studie zjistit, která z navržených tras bude výhodnější. Výsledky budou k dispozici za tři měsíce, následně by měla být předána Správě železniční a dopravní cesty (SŽDC). „Jednat se SŽDC ale budeme již v úterý. Z jejich strany by totiž měla vzniknout ekonomická výnosnost,“ uzavřel Hladík.