V noci ze Silvestra na Nový rok dojde jako každý rok k omezení provozu řady regionálních i dálkových vlaků. Během 1. ledna se však rychle rozsah dopravy změní. Zatímco brzy ráno bude provoz vlaků menší než je tomu o běžných svátečních dnech, odpoledne již nabídnou České dráhy větší počet vlaků a desítky posilových vagónů, které nabídnou dohromady několik tisíc míst k sezení navíc. Vyjedou i mimořádné posilové expresy Praha – Ostrava – Praha nebo Košice – Praha – Košice.

 O Silvestrovské noci vyjedou i zvláštní vlaky na Novoroční mši v poutním chrámu na Hostíně, a to z různých míst Moravy. Odjíždějí večer tak, aby poutníci včas přijeli na Novoroční mši v poutním chrámu na Hostýně, a zpět domů rozvážejí poutníky časně nad ránem, ještě dříve, než je zahájen běžný novoroční provoz.   „Tyto vlaky jedou například z Brna, Olomouce, Hodonína nebo z Bojkovic tak, aby dorazily do stanice Bystřice pod Hostýnem po 22. hodině a poutníci stihli půlnoční mši v poutním chrámu. Zpátky z Bystřice pod Hostýnem se pak vlaky rozjíždějí po 3. hodině ranní,“ uvedl v tiskové zprávě mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Večerní provoz na Silvestra je o něco silnější a trvá déle, než je tomu o Štědrém večeru. Přesto by všichni cestující tento večer měli počítat s výrazným omezením dopravy. Na mnoha linkách je provoz ukončen již brzy zvečera a i na těch nejfrekventovanějších koridorových tratích v okolí aglomerací jedou poslední vlaky kolem desáté hodiny večer. Naopak na Nový rok po oslavách je třeba počítat s tím, že běžný sváteční provoz začne na mnoha tratích až kolem šesté až sedmé hodiny ráno. Výjimkou jsou jen frekventované linky ve velkých aglomeracích, kde vyjedou první vlaky o něco dřív.

Odpolední dopravu na Nový rok pak posílí několik desítek dodatečných vozů a také posilové spoje SC Pendolino.