„O tom, že Policie ČR požádala Ředitelství silnic a dálnic o přístup k výsledkům měření rychlosti v Husovickém tunelu, jsme se dozvěděli až na počátku března. Je to téma, které se opakovaně řeší již od roku 2019, a my jsme několikrát deklarovali, že s pokutováním řidičů nesouhlasíme,“ popsala primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

Podle ní dochází k dopravním nehodám v tunelech v jednotkách případů ročně, z toho město usuzuje, že řidiči tu jezdí bezpečně. Primátorka také zmínila, že ji přijde nevhodné plnit vybíráním pokut městskou kasu. „Informace budou zatím pilotně sloužit k vyhodnocování chování řidičů včetně dodržování stávajících rychlostních limitů, dopravní zátěže, nastavení světelné signalizace a při případném plánování opatření včetně například objízdných tras,“ doplnila Vaňková.

Podle radních je i špatné načasování na vybírání pokut. Například v lokalitě Tomkovo náměstí a Rokytova dojde ještě letos k zahájení výstavby dalšího úseku velkého městského okruhu, který významně zkomplikuje dopravu v dané lokalitě. „Už tak bude těch dopravních omezení hodně, a to nejen v Husovicích, ale i na dalších místech v Brně,“ doplnil radní Petr Kratochvíl (ODS).

Systém je podle policie v ověřovacím systému a neznamená to, že i když město Brno nechce vybírat pokuty, že zde řidiči nemusí dodržovat pravidla silničního provozu. Dodržování předpisů je v tunelech obzvláště žádoucí, protože nehody, ke kterým tu dochází, mohou mít vážnější následky než v otevřeném prostoru. Nebezpečnější jsou zejména v případě požáru. „Znamená to, že pokud nebudou řidiči projíždějící brněnskými tunely dodržovat pravidla, můžeme k sankcím přistoupit,“ řekl ředitel Krajského ředitelství Policie Jihomoravského kraje Leoš Tržil.

Ředitelství silnic a dálnic spravuje v Brně Husovický, Pisárecký i Královopolský tunel.