Taste the time, ochutnej čas. Tak zní téma jubilejního, 30.ročníku Mezinárodního festivalu divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2020. Režisér festivalu Marek David a dramaturgyně Jana Uhýrková vysvětlují: “Čas jako fenomén zahrnující minulost, budoucnost, ale především naši přítomnost. Přítomnost vnímáme jako bod, ze kterého se ohlížíme do minulosti a vyhlížíme do budoucnosti. Teď jsme my – tady a teď, se snahou o kontinuitu a zodpovědný přístup k věcem minulým a budoucím.” 

Minulost se v letošním festivalu zrcadlí zejména ve využívání ověřeného. Ředitelem festivalu zůstává shodně s loňským rokem doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D.. Sázíme také na osvědčená festivalová místa, představení hlavního programu budou uvedena v divadlech, s nimiž dlouhodobě spolupracujeme. Konkrétně se bude jednat o scény Centra experimentálního divadla: Divadlo Husa na Provázku, Sklepní scénu a HaDivadlo, a divadla JAMU, jimiž jsou Studio Marta a Divadlo na Orlí. Role ambasadora, jíž se v minulosti ujali například Jiří Bartoška nebo Boleslav Polívka, se tento rok zhostí historicky první žena, paní Emília Vášáryová, čestná doktorka Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. V současnosti se náš festival může také pochlubit množstvím zdravic od úspěšných absolventů školy, které budou postupně zveřejňovány na sociálních sítích.

Z úspěšných počinů let minulých přenáší do současnosti zejména Open Air Stage, která bude součástí zahajovacího průvodu, a přiblíží Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER brněnské veřejnosti. Dalším zachovaným je čtyřdenní workshop, určený pro vybrané účastníky zemí V4, jehož výstup bude součástí závěrečného ceremoniálu. Loňský pilotní ročník vedl maďarský režisér Attila Antal, ten letošní bude v režii performera Radima Vizváryho.

Téma festivalu zahrnuje kromě minulosti a přítomnosti také budoucnost. A ta nám není lhostejná. Mezinárodní festival divadelních škol SETKÁNÍ/ENCOUNTER se proto bude snažit jednat s ohledem na ekologii, aby mohl probíhat i roky po nás na nezničené planetě Zemi. V praxi to bude znamenat omezení množství tiskovin na minimální možný počet, tvorbu propagačních předmětů z recyklovatelných materiálů a v neposlední řadě se budeme vyhýbat jednorázovým plastům jako jsou kelímky či plastové obaly.