Více než 220 brněnských tramvají má polstrovaná celá sedadla, ostatní pak alespoň sedák. Aktuálně 95 % těchto vozů jezdí v ulicích Brna s čistějšími a voňavějšími sedadly, a to právě díky tzv. strojovému tepování.

Sedačky se čistí mokrou cestou, speciálním strojem a chemickými čisticími prostředky. Taková očista jednoho vozu trvá v průměru dvě hodiny, hlavními výhodami strojového tepování je vysoká účinnost odstranění nečistot, ale i vůně, která osvěží celý interiér vozidla.

„Tento způsob čištění nebyl doposud prováděn. Snažíme se zlepšit kvalitu cestování pro naše zákazníky, ale i pro řidiče. U všech vozů samozřejmě čistíme i jejich sedadla. Do budoucna máme v plánu pokračovat i u autobusové a trolejbusové trakce a tepování dle potřeby opakovat,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Sedačky se doposud čistily chemickou cestou, a to pomocí pěny, která se aplikovala přímo do polstrování. Tento způsob je však mnohem méně efektivní než strojové tepování. Vyčištění sedaček u tramvají vyjde Dopravní podnik města Brna na téměř 400 tisíc korun.