Dopravní podnik města Brna (DPMB) dnes představil nového maskota – stal se jím sympatický červený dráček. Jméno zatím nemá, v online hlasování o něm rozhodnou cestující, v tiskové zprávě o tom informovala mluvčí podniku Hana Tomaštíková.
Maskot se má podle vedení DPMB objevovat ve všech kampaních a v životní velikosti se objeví i na akcích pro veřejnost. „Dráček symbolizuje přívětivost, pomoc a moderní přístup, který našim cestujícím nabízíme. Věřím, že si ho veřejnost rychle oblíbí – nejen jako maskota, ale jako milého průvodce světem městské dopravy,“ řekl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
První kolo hlasování, v němž lidé mohou posílat návrhy, startuje už dnes a končí v neděli 10. srpna. Po načtení QR kódu z plakátu nebo odkazu v příspěvku na sociálních sítích DPMB se zobrazí dotazník s okénkem pro vyplnění jména nového maskota. Zájemci mají možnost vložit také svůj e-mail, na který jim přijde upozornění, jakmile se spustí druhé kolo hlasování.
Ze zaslaných návrhů vybere DPMB pět finalistů. Ve druhém kole od 18. do 31. srpna budou lidé hlasovat o vítězném jménu
Stačí opět načíst stejný QR kód nebo otevřít odkaz na sociálních sítích a vybrat svého favorita. Návrh s největším počtem hlasů se stane jménem nového maskota. Vítězné jméno se lidé dozvědí 15. září. „Podobu dráčka navrhl náš dlouholetý zaměstnanec, který brzy odchází do důchodu. Je to vlastně symbolické završení jeho kariéry u DPMB,“ popsala Tomaštíková.
Cestující se s dráčkem budou setkávat na akcích DPMB nebo na plakátech a sociálních sítích. „Věřím, že si cestující maskota oblíbí stejně jako my a že se brzy stane nedílnou součástí světa brněnské městské dopravy,“ doplnil Havránek s tím, že maskot bude současně i tváří nové aplikace DPMBinfo, která nabídne celou řadu vylepšených funkcí. Umožní například pořídit více typů jízdenek při jednom nákupu, platit prostřednictvím Google Pay a Apple Pay či si prodloužit platnost lístků.