Dopravní podnik města Brna (DPMB) za prvních šest měsíců letošního roku vybral na jízdném 509,8 milionu korun, což je historicky nejvyšší suma. Podle vedení podniku by tržby za prodej jízdného mohly do konce roku překonat miliardu. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí DPMB Barbora Doležalová.

Vedení podniku vidí za úspěchem hlavně to, že se jízdné nezdražilo. Díky tomu se lidé vrátili do MHD a navíc to přilákalo i nové zákazníky. Strategie se osvědčila a cena jízdenek se nebude navyšovat ani v následujících měsících.

„Oproti roku 2019, tedy tomu před covidem, jsou naše tržby o 33,3 milionu vyšší. Na jednu stranu je to velký úspěch. Na druhou je nutné si uvědomit, že jsme například pořídili pět tramvají Škoda ForCity Smart 45T, které nás dohromady vyšly na 300 milionů, tedy 60 milionů za jeden vůz. Za peníze, které jsme utržili navíc, bychom tak koupili pouze polovinu nové tramvaje,“ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Tržby dopravnímu podniku rostou postupně už od začátku roku 2023. „Při porovnání s loňským rokem je nejvyšší nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede „Pípni a jeď“, a to o 21 milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kdy nám tržby za první pololetí vzrostly o 23,3 milionu korun,“ dodal vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.

Nejvíc jízdních dokladů si cestující kupují na konci či začátku roku a také po prázdninách, kdy začíná školní rok, a do Brna se vrací studenti. Doposud byl rekordní rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů.