Brněnský dopravní podnik v uplynulých dvou měsících utržil za prodej jízdenek 164,2 milionů korun. Tržby za období leden až únor 2023 jsou tak nejvyšší v historii DPMB. A překonaly tak rekordní tržby z roku 2020, a to o 790 tisíc korun. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí dopravního podniku Barbora Doležalová.

Propad tržeb během covidu

Po dvou letech, kdy byly tržby z prodeje jízdenek v brněnské MHD výrazně ovlivněny epidemií covidu, zisky opět stoupají. Ukazují to statistiky městského dopravce. Podle nich v roce 2020 v lednu a únoru dosáhl dopravní podnik tržeb ve výši 163 436 000 korun a o rok později se ve stejných dvou měsících propadly na 110 milionů korun. Pak však šly tržby opět strmě vzhůru. „A letošní lednová čísla dokonce překonala 85 milionů korun. Podobně se vyvíjely tržby i v únoru, kdy dosáhly více než 79 milionů,“ upřesnila Doležalová.

Lidé se vracejí do vozů MHD

„Jsem rád, že se po měsících nejistoty lidé do našich tramvají, trolejbusů a autobusů opět vrátili. Ukazuje se, že všechny kroky, které společně s městem Brnem pro návrat našich zákazníků děláme, mají smysl. Kromě pravidelných cestujících evidujeme mezi našimi zákazníky i velké procento uprchlíků z Ukrajiny, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava a nyní mají povinnost platit jízdné,“ shrnul generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Nárůst o více než 27 milionů korun

V meziročním srovnání (leden, únor) eviduje DPMB nárůst tržeb o více než 27 milionů korun. „Nejvyšší je nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede „Pípni a jeď“, a to o 12 milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kdy nám tržby vzrostly o téměř 9 milionů korun. Právě první měsíce roku, a následně i září, patří každoročně k nejsilnějším měsícům v prodeji předplatních jízdenek,“ popsal vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl. Rekordní byl rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů korun.