Brněnská dopravní společnost RegioJet nasadila do provozu tři nové vícesystémové elektrické lokomotivy od výrobce Alstom. Jde o typ Traxx MS3, který najde využití v expresní osobní dálkové dopravě, ale i v nákladní dopravě mezi Brnem a Kutnou Horou. Informovala o tom v tiskové zprávě mluvčí firmy Alexandra Janoušek Kostřicová.

Dopravce nyní provozuje 22 moderních vícesystémových lokomotiv a do dvou let má dostat dalších 12. Nové lokomotivy mohou jezdit na všech typech proudových systémů, které se využívají ve střední Evropě.

Před měsícem však také majitel Radim Jančura uvedl, že se firma potýká se zpožděním dodávek od francouzského Alstomu a mluvil i o spolupráci s čínským výrobcem kolejových vozidel CRRC. Podle něj by mohl vyrobit novou lokomotivu, která by se uplatnila ve více zemích Evropy. Vývoj a výroba nové lokomotivy je ovšem záležitostí několika let.

Lokomotivy táhnou rychlíky i nákladní vlaky

Moderní vícesystémové od Alstomu lokomotivy používá dopravce na spojích z Prahy do Ostravy a na Slovensko a také u rychlíků mezi Brnem a Bohumínem. Provozuje také lokomotivy Siemens Vectron, které jezdí obvykle s vlaky z Prahy přes Brno do Vídně. „Navazujeme touto akvizicí na kontrakt z roku 2019, jehož součástí je opce na dodávku 40 lokomotiv,“ uvedl finanční ředitel Petr Kohoutek.

Díky novým lokomotivám, které mají schválení pro provoz v celé střední Evropě, může dopravce zlepšovat a rozšiřovat služby. Před 11 lety začínal s jednosystémovými lokomotivami, které vyrobila Škoda Plzeň na začátku 90. let minulého století. Například pro provoz rychlíků z Kolína do Ústí nad Labem využívá i lokomotivy společnosti Arriva vyrobené v 50. letech minulého století.