Reklamní automobil umístěný na kašně uprostřed mobilního kluziště na Moravském náměstí v Brně musí pryč. Na zasedání brněnského zastupitelstva to dnes uvedl vedoucí odboru památkové péče magistrátu Martin Zedníček. Zdůraznil, že kolaudace kluziště se uskutečnila ještě bez reklam a bez auta a v projektové dokumentaci reklamy nebyly. Podle radnice Brna-střed se na schůzce s památkáři domluvilo, že reklama nevadí. Firma vystavený automobil měla odstranit v noci z úterka na středu.

Odbor poslal výzvu Brněnským komunikacím a městské části, aby zajistil odstranění vozidla. Zůstane-li postavené na kašně, hrozí provozovateli, kterým je společnost Meeting Zone, správní řízení a pokuta.

Městská část firmu vybrala v poptávkovém řízení a uzavřela s ní smlouvu nejen na provoz kluziště, ale na veškeré doprovodné činnosti, které s provozem souvisí. Radnice dostává peníze za pronájem plochy, odpovědnost za provoz podle smlouvy nese firma. Kluziště u kostela svatého Tomáše má fungovat od prosince do března letos a dalších sedm let.

Zedníček novinářům řekl, že se s tajemníkem městské části bavil o autě už minulý týden a upozorňoval ho na to, že musí pryč. "Když se týden nic nedělo, poslali jsme oficiální výzvu. Musíme měřit všem stejně," řekl Zedníček.

Radnice však schůzku interpretuje jinak. "Výzvu a postoj odboru respektujeme. Ale je pro nás překvapením, protože reklamní prvky jsme projednali a vedoucí odboru konstatoval, že reklamní loga na mantinelech jsou v pořádku. Reklamu v podobě vozidla se bude provozovatel snažit řešit dohodou, zda by vozidlo mohlo být vyměněno za historický automobil. Nezbývá nám než konstatovat, že pravděpodobně došlo ke změně názoru odboru památkové péče," uvedla mluvčí radnice Brna-střed Kateřina Dobešová.

Společnost Mercedes-Benz Česká republika odstraní vystavený automobil ještě dnes v nočních hodinách. V tiskové zprávě uvedla, že v dobré víře podpořila sportovní vyžití obyvatel. "Kromě přínosu pro veřejnost pro nás bylo zárukou spolehlivosti, že autorem celého konceptu je městská část Brno-střed. Také z tohoto důvodu jsme neočekávali žádné komplikace," sdělila marketingová manažerka firmy Sandra Plachá. Agentura, kterou si společnost za účelem realizace výstavy najala, nebyla podle Plaché ze strany pořadatele upozorněna, že by instalace automobilu byla v rozporu s platnými předpisy.

Problém s reklamními auty se v Brně objevil již letos v létě. Na Moravském náměstí a posléze na náměstí Svobody stály ojeté automobily s cenovkou. Jednalo se o prodejní akci, přestože mělo jít o výstavu automobilů. Organizoval ji prodejce, který byl partnerem akce Meeting Brno a přispěl na stavbu makety Německého domu na Moravském náměstí.

Zdroj: ČTK