Tramvaje typu Škoda 13T čeká modernizace a nový design. Dopravní podnik jich má celkem 49 a všechny projdou postupnou rekonstrukcí. První vůz, který jí absolvoval, dokončí posledních pár povinných kilometrů městem bez cestujících a do konce týdne jej podnik zařadí do běžného provozu. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

Kromě modernizace výzbroje budou mít vozy i interiérová vylepšení a nový vzhled, který připomíná tramvaje Drak.

„Tramvaje typu Drak sklízí mezi lidmi obrovský úspěch, a to nejen díky tomu, že jsou klimatizované a dopravní podnik je montuje sám v ústředních dílnách, ale i pro jeho vydařený design. V letošním roce se podaří zrenovovat tři tramvaje, v příštím roce je v plánu dalších dvanáct,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

„V letošním roce uplynulo 14 let od pořízení prvních z celkem 49 tramvají Škoda 13T s designem Porsche. Vzhledem k tomu, že už vozy z první série najezdily v provozu 600 tisíc kilometrů, nastal podle našeho servisního plánu čas na provedení takzvané velké prohlídky, během které se vůz demontuje na části, zkontroluje a provede výměna opotřebených komponent. Navíc jsme přidali několik prvků pro cestující a také zcela nový design,“ dodal generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Nový design vychází z grafického stylu tramvaje Drak, který je charakteristický oblými červenými liniemi. Připomíná kličkování vozů DPMB v městském provozu.

Nad rámec běžných úkonů dopravní podnik ve vozech provedl několik úprav, které ocení zejména cestující. „Některá sedadla jsme pro větší pohodlí otočili po směru jízdy. V interiéru jsme mezi články doplnili schodek navíc, který je osvětlený a zajistí tak větší bezpečnost cestujících při průchodu vozem. Zcela nové bude i čalounění na sedadlech, použili jsme stejný vzor jako při výrobě tramvají Drak,“ podotkl Havránek.

Náklady na materiál a práci činí na jeden vůz přibližně šest miliónů korun.Nejčastěji se s nimi cestující svezou na linkách 2, 3, 5 nebo 6.