„Mamce je zle, zvrací, bolí ji na hrudi, má studené ruce a má zimnici,“ odpověděla na otázku naší operátorky Míša, která zavolala na linku 155. „Byla moc šikovná. Kromě toho, že se vzorně představila a uvedla zcela bezchybně svoji adresu včetně upozornění, že se jedná o bytový dům, dokázala precizně a bez váhání zodpovědět všechny moje dotazy. Například, jak dlouho maminku bolí na hrudi. Pro nás je velmi důležité, aby lidé odpovídali jasně a stručně, aby se snažili zachovat klid, aby popsali zásadní potíže. A to Míša zvládla naprosto perfektně. Skoro bych řekla, že by v tom mohla být vzorem i leckterým dospělým volajícím,“ usmívá se operátorka Helena Pokorová, která hovor vedla.
Na místo jsme vyslali lékaře v setkávacím systému a záchranářskou posádku, mladou ženu jsme ošetřili. „Pacientka cítila zrychlené bušení srdce a byla dušná, navíc měla pocity nevolnosti. Jednalo se o záchvat arytmie a vysoký tlak. Zaléčili jsme ji a převezli k další péči do nemocnice,“ vysvětluje lékařka Helena Kučerová, která se společně s posádkou o ženu postarala.
Podle našich informací už je maminka malé Míši v pořádku. „Jsem moc ráda, že je mamce líp. Má za sebou nějaká vyšetření, ale snad už bude všechno dobré. Snažila jsem se pomoct, jak nejlíp jsem uměla. Pomohl mi i bráška, který se o maminku staral, zatímco jsem telefonovala,“ říká šikovná školačka.
A my jí tleskáme, protože si to zaslouží. Je dobrým příkladem toho, že i dítě může zvládnout zavolat pomoc a popřípadě udělat klíčové úkony, které mu na tísňové lince poradí.