Druhá etapa modernizace tratě z Brna do Zastávky u Brna má začít příští rok na konci dubna. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu pro příští rok, v němž je na webu Správy železnic uvedeno, že kapacita tratě mezi Střelicemi a Zastávkou u Brna bude od 25. dubna do 9. prosince nedostupná. Stavební práce budou navazovat na loni dokončený úsek z Brna do Střelic a mají stát 3,1 miliardy korun.

Zatímco na tomto úseku už se po dvou kolejích jezdilo, dále do Zastávky je dosud jen jedna kolej. Je tak potřeba přidat druhou, udělat nový spodek i svršek a také postavit trakční vedení. Dosud zde jezdí dieslové lokomotivy. Stavět se mělo už letos, ale kvůli úsporám Správa železnic některé letošní stavby zrušila a odsunula na později. Nyní se předpokládá, že kompletně hotovo bude na konci roku 2024.

Modernizace trati je v plánu už více než deset let, ale kvůli soudním sporům nemohli železničáři začít dřív. Po modernizaci budou moct jezdit do Zastávky elektrické vlaky, zvýší se traťová rychlost až na 120 kilometrů za hodinu, dnes se ze Střelic do Zastávky jezdí osmdesátkou. Přestavovat se budou také stanice v Tetčicích a Zastávce.

V Brně se také loni na modernizované trati otevřela nová zastávka ve Starém Lískovci, zatím k ní nejezdí MHD, není tu pro ni přístupová cesta. V provozu je jen provizorní chodník. Zatím na zastávce zastavují vlaky ve dvouhodinovém intervalu, od poloviny prosince zde budou zastavovat pouze vlaky, které jezdí ze Střelic směrem na Moravské Bránice. Vlaky od Zastávky zde vůbec stavět nebudou.