Brněnské divadlo Husa na provázku chce pod novým vedením pokračovat v dramatizaci neotřelých předloh a otevírat současná témata, zůstane také společensky angažované. Od začátku ledna soubor převzala umělecká šéfka Anna Davidová s dramaturgem Martinem Sládečkem. Novinářům dnes představili sezonu 2019/2020, kterou pojmenovali 10.000 donkichotů. Právě tak Jiří Mahen odpověděl v roce 1920 na otázku, co republika nejvíce potřebuje.

Donkichoty – podle slovníkové definice ušlechtilé lidi pošetile usilující o nemožné – dnes republika potřebuje možná ještě víc než tehdy, věří Davidová se Sládečkem.

První premiérou příští sezony bude dramatizace románu Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha v režii Jana Mikuláška. Následuje inscenace Davidové Domov na konci světa zabývající se fenoménem stáří a postavením starých lidí ve společnosti.

Divadlo zpracuje také průvodce brněnským Bronxem, který pod názvem Brnox sepsala umělkyně Kateřina Šedá. Inscenaci bude režírovat Jiří Havelka. Divadlo tak podle Sládečka pokračuje v takzvané nepravidelné dramaturgii a sahá k neobvyklým předlohám. "My tím vlastně říkáme, že scénářem může být i vyloučená lokalita," uvedl Sládeček.

Další novinkou bude inscenace poetické novely z cirkusového prostředí Proč se dítě vaří v kaši? v režii Ondreje Spišáka. Ještě v aktuální sezoně uvede Davidová vlastní inscenaci Pravidla bincárny. Vznikne na základě silně nekorektních textů anonymních glosátorů nočního a partnerského života v Brně, kteří tvoří pod hlavičkou KKRD Boys a získali ocenění Magnesia Litera za blog roku. Bude to pohled na Brno jako fantasmagorické panoptikum, naznačila Davidová.

Od září 2019 nastoupí další dramaturgyně Kateřina Menclerová z ostravského Divadla Petra Bezruče. Herecký soubor posílí Sylvie Krupanská, Tereza Volánková a Dušan Hřebíček. Podle Davidové je divadlo sice herecky v dobré kondici, přesto chce soubor "okysličit" herci různých generací. "Vícegeneračnost souboru je pro nás klíčová," uvedla.

Davidová slibuje, že sezona 2019/2020 bude pro divadlo plná nových impulzů a změn. Chce dlouhodobě stavět na silné dramaturgii, udržet otevřenost divadla rozmanitým estetikám a přístupům a zároveň otevírat Husu na provázku novým skupinám diváků. Každý měsíc budou představení pro studenty středních škol s dramaturgickým úvodem a diskusí, dále představení s dílnami pro děti a také vybraná představení s titulky pro cizince.