Název vyšel z dvoukolového hlasování veřejnosti. Nízkopodlažní vozidla, která si bude sestavovat dopravní podnik sám z dodaných dílů, postupně nahradí vozy K2 z přelomu 70. a 80. Let. Slušivý bílo-červený design i jméno Drak bude mít všech jednačtyřicet tramvají, jde o středněkapacitní vozy zhruba pro 150 lidí.

Soutěž dopravní podnik zahájil 8. února 2019, od kdy mohli lidé posílat své grafické návrhy. Sešlo se jich 264, autory byli dospělí, děti, rodiny, laici i profesionálové. Z těch, které splňovaly podmínky, vybralo vedení DPMB tři finalisty, mezi kterými rozhodla v hlasování na webu projekt150.cz veřejnost, a to poměrně jednomyslně. Z celkového počtu 1070 hlasů vítězný návrh obdržel 648.

Dopravní podnik zaplatí za komponenty a projektovou dokumentaci 1,3 miliardy korun. Jde o typ vozů EVO, který už v Česku v některých městech jezdí. Na výrobě se podílí Aliance TW Team složená z firem Pragoimex, VKV Praha a Krnovské opravny a strojírny, tedy těch, které se podílely i na několikaletém programu Vario pro Brno. Nynější projekt se jmenuje Tramvaje pro Brno.

Pro vítězný grafický návrh se ve druhém kole stejným systémem vybíralo jméno. Sešlo se 55 návrhů. „Návrhy vycházely z historie Brna a jeho symbolů, brněnského hantecu, nebo z vítězného grafického návrhu na podobu nových tramvají,“ dodal Havránek. Veřejnost ve finále vybírala mezi jmény Evička, Ester, Sisi a Drak, který soutěž přesvědčivě vyhrál. Z necelých dvou a půl tisíců hlasů získal téměř polovinu. Na druhém místě skončila Evička, dále Sisi a poslední Ester. Mezi návrhy, které do užšího výběru nepostoupily, byly například Dr.Šalinberg, Štatlařka, Grandšalina, Housenka a další.

Autorem vítězného grafického návrhu je Miroslav Rajnoha, autorem návrhu jména Anton Somov. Oba dopravní podnik ocení 18. května 2019 na Dni otevřených dveří v Medlánkách.