Jihomoravský kraj spustil internetovou kampaň, která má pomoci deváťákům při výběru střední školy. Cílem je přinášet důležité informace zajímavou formou a zároveň vyvrátit některé mýty, které o výběru středních škol panují. Vznikla ve spolupráci s tiktokerkou a influencerkou Amy a žáky devátých tříd základních škol oslovuje na instagramu, TikToku i webových stránkách Nevím kam. O zahájení kampaně informoval kraj v tiskové zprávě.

„Spousta lidí se mylně domnívá, že na vysokou školu je možné jít pouze z gymnázia, učňovské obory jsou chybně nálepkovány, povědomí o lyceích jako formě středních škol zase chybí. Rozhodli jsme se kampaní mýty bořit a současně dostat důležité informace na jedno místo,“ uvedl náměstek hejtmana pro vzdělávání Jiří Nantl (ODS).

Webové stránky i příspěvky na sociálních sítích se na žáky obrací slangovým jazykem a nabízejí jim pomoc a radu

Na podporu dosahu na sociálních sítích má kraj vyčleněných 150.000 korun. „Obsah sdělení jsme konzultovali s kariérovými poradci a proběhl také marketingový výzkum přímo na základních školách, co cílovou skupinu oslovuje. Vsadili jsme na odvážný vizuál a slangové výrazy, což není u veřejných organizací úplně běžné,“ uvedla Leona Sapíková, ředitelka Vzdělávacího institut pro Moravu, který kampaň zajišťuje.

Pro zájemce o střední školy nejen z Ukrajiny jsou na webových stránkách k dispozici informace i ve angličtině, videa mají anglické titulky. V sérii videí vystupuje influencerka Amélie Hrabáková, známá na instagramovém profilu Amy’s Word a TikToku jako amuskaa.