Poznávat kraj jižní Moravy všemi smysly se snaží povzbudit nová kampaň Víno a architektura, kterou letos spustila Centrála cestovního ruchu Jižní Morava. Turisty zve vychutnávat nejen produkty vinné révy, ale i stavební jedinečnost moderních vinařství. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala ředitelka Centrály cestovního ruchu Jižní Morava Martina Grůzová.

Destinace zviditelňovali influenceři

Projekt s podtitulem „degustuj architekturu“ si už získal příznivce z řad cestovatelů i vinařů. Zviditelnit jednotlivé destinace pomáhali také tři influenceři, díky nimž se dosud podařilo oslovit přes tři milióny lidí.

Architektonické skvosty vložili do výletů

„Každý rok se snažíme představit jižní Moravu z trochu jiného úhlu. Rozšířit povědomí o tom, že jižní Morava není jen o degustaci vína, ale že je tu spousta dalších možností. Loňský rok byl ve znamení obytňáků, v letošním roce jsme se zaměřili na místa, která spojují tradiční vinařské řemeslo s moderní architekturou. Ve čtyřech vinařských oblastech jsme vybrali architektonické skvosty a vložili je do výletů, které jsme doplnili pořádnou dávkou památek a tipů na skvělou gastronomii,“ uvedla Martina Grůzová.

Tipy míří na Slovácko, Mikulovsko, Znojemsko a oblast Velkých Pavlovic

Cestovatelské tipy se drží základních vinařských oblastí, tedy směřují na Slovácko, Mikulovsko, Znojemsko a oblast kolem Velkých Pavlovic. Cílem bylo představit místa, kde návštěvníci ochutnají dobré víno, ale také dostanou možnost nahlédnout do nitra moderních vinařských staveb a nechají se okouzlit jejich neotřelým designem.

Vinaře zviditelnění těší

„Upřímně nás těší snaha o podporu a širší zviditelnění vinařského oboru, včetně vinařské turistiky. Vína z české produkce si zaslouží ze strany návštěvníků větší pozornost a uznání, je tedy jen přínosem, pokud dostanou příležitost je na jižní Moravě lépe prozkoumat,“ sdělil Jaroslav Chaloupecký ze zapojeného vinařství Lahofer.

Cílili i na mladší generaci přes sociální sítě

Pro zviditelnění konceptu degustování architektury se Centrála cestovního ruchu Jižní Morava rozhodla využít spolupráce s influencery. „Kampaní jsme chtěli oslovit jak cestovatele hledající zážitky či gastronomické nadšence, tak také zájemce o umění a architekturu. Naplánovali jsme dva výlety pro influencery z ČR a Slovenska, abychom získali zajímavý obsah, a také zaujali mladší generaci, která čerpá inspiraci právě přes sociální sítě,“ doplnila ředitelka cestovní centrály.

První výlet mířil na Znojemsko

První výlet pro influencery proběhl 8. – 11. června a soustředil se na Znojemskou vinařskou oblast. Rodina, která stojí za instagramovým a facebookovým projektem Úžasná místa v Česku, navštívila například Enotéku znojemských vín, Vinařství Lahofer a Vinařství Thaya. „Influenceři od nás odjížděli velmi nadšení a hned, jak dali vědět o pobytu u nás svým sledujícím, nám začali psát lidé, že si u nás také chtějí rezervovat ubytování. Ze spolupráce máme skvělý pocit,“ uvedla Eva Tománková z Vinařství Thaya.

Druhý výlet naplánovali na Mikulovsko, Velkopavlovicko a Slovácko

Druhý výlet naplánovala jihomoravská Centrála cestovního ruchu na Mikulovsko, Velkopavlovicko a Slovácko. Architektonické perly této oblasti přibližovaly publiku od 22. do 25. června influencerky Eliška Hudcová (@timetofit) a Ivanka Petrušová ze Slovenska (@sweetladylollipop). „Bylo neuvěřitelně zajímavé slyšet příběhy vinařů a prohlídnout si každou stavbu zblízka. Nejvíc ze všeho se mi líbilo ve vinařství Starý Vrch a pochopitelně v Archeoparku Pavlov, který je pro mě dodnes jednou z nejkrásnějších staveb v Česku,“ řekla Eliška Hudcová. Ta je mimo jiné zakladatelkou cestovatelské aplikace PlaceHunter.