"Objemy letenek zatím nejsou na úrovni z minulého roku, nicméně přibližně od června čísla kontinuálně stoupají. Očekáváme, že během přibližně tří měsíců budou prodeje na 50 až 60 procentech minulého roku," uvedla na dotaz ČTK za Kiwi.com Nina Černá.

Pět nejoblíbenějších destinací, do kterých letos v červnu Češi nejčastěji létali, se ve srovnání s loňskem nezměnilo. Navzdory tomu, že jsou mezi nimi i země, které byly pandemií zasaženy nejvíce. Pětici nejoblíbenějších destinací za červen tvoří Itálie, Španělsko, Francie, Řecko a Chorvatsko.

Ve srovnání s loňským rokem se ale změnily ceny letenek a délka pobytu. "Například ceny letenek do Španělska a Itálie se na Kiwi.com dle předpokladů snižují, aktuálně jde přibližně dvacetiprocentní pokles. Co se týče délky pobytu, je letos dokonce větší než v loňském roce. Ve Španělsku tráví Češi v průměru o den, v Itálii o dva a ve Francii dokonce o týden delší dobu než loni," uvedl Michal Šindelář, viceprezident pro produkty Kiwi.com, který současně vede rezervační oddělení.

Brněnská společnost neustále sleduje situaci ve světě, aby mohla aktualizovat dostupná spojení. Nově si může cestující naplánovat svou cestu i tak, že ze spojení vyloučí určité země, i když přes ně spojení možné je. "Typicky může jít třeba o země, kde jsou nastavená přísná opatření. Tyto země může pasažér z itineráře vyloučit a unikátní algoritmus Kiwi.com mu najde alternativní trasu, v níž toto město či země nefiguruje," dodal Šindelář.

Společnost Kiwi.com byla založena v Brně v roce 2012. Díky virtuálnímu propojování umožňuje kombinaci přepravy více než 800 dopravců z celého světa. Na Kiwi.com probíhá přes 100 milionů vyhledávání denně, a pro společnost na celém světě pracuje 2500 lidí. Firma patří mezi nejrychleji rostoucí evropské firmy.