Stavbu, která má zjednodušit dojíždění ze Zastávky, Rosic, Střelic a okolních vesnic do Brna, řadu let komplikoval spor se spolkem Voda z Tetčic. Řešil ho i soud. Když se spor vyřešil ve prospěch Správy železnic, podali stížnost spolumajitelé hospody. Tvrdili, že se stavba kvůli přeložení nástupišť dotýká jejich nemovitosti stojící u zastávky v Troubsku. Podle Správy železnic se ale stavba dotýká jen pozemku, který vlastní, nikoliv budovy, která patří stěžovatelům.
Stavbu má na základě výběrového řízení provést společnost Skanska a má stát zhruba dvě miliardy korun. Počítá se zdvoukolejněním zhruba 20 kilometrů dlouhé trati, s elektrizací a zvýšením rychlosti z 80 až na 120 kilometrů v hodině.
Díky stavbě se bude moct zkrátit interval v ranní a odpolední špičce a jízdní doba bude mírně kratší. Vzniknou také nové zastávky v Ostopovicích a v Brně-Starém Lískovci. Druhá jmenovaná zastávka zjednoduší cestu veřejnou dopravou do jihozápadní části Brna a do oblasti bohunického kampusu.
Součástí modernizace trati bude v Zastávce u Brna i stavba nástupiště pro muzejní průmyslovou železnici do Zbýšova, díky kterému bude možné z běžného vlaku přestoupit na muzejní dráhu.