Silničáři od neděle 25. listopadu do čtvrtka 29. listopadu zcela uzavřou poškozený most přes Novomlýnské nádrže na silnici I/52, aby na něj nasunuli jako provizorium most za 21 milionů. Umožní místo současného kyvadlového provozu jedním pruhem úplný provoz, byť s omezením rychlosti na 30 kilometrů. „V roce 2020 by mělo Ředitelství silnic a dálnic nahradit havarijní i provizorní most novým, který umožní dlouhodobý klasický provoz,“ řekl ředitel brněnského závodu David Fiala.

Přes Nové Mlýny se jezdí s omezením od dubna, kdy odborníci zjistili, že most z roku 1979 není na sedmibodové stupnici na stupni čtyři, ale šest, tedy na druhém nejhorším. Nejprve na něj měly zákaz kamiony a jezdilo se v obou směrech, později ŘSD upravilo provoz na kyvadlový s povolením i pro kamiony.

Při nasouvání provizorního mostu budou auta jezdit po objížďce. Ve směru na Mikulov se bude z Nové Vsi jezdit přes Drnholec a Novosedly, opačným směrem auta odbočí na Dolní Dunajovice, Brod nad Dyjí a Pasohlávky.

Naopak už 7. prosince silničáři otevřou nový most u Černé Hory na silnici I/43. Na jeho havarijní stav přišli při opravě loni, proto letos na začátku roku starý most strhli a stavěli nový. Výrazně se tak ulehčí obyvatelům městyse, přes který jezdí tisíce aut včetně těžké kamionové dopravy.