Od konce dubna do druhé poloviny října se na šesti lodích DPMB svezlo přes 240 tisíc cestujících. Tedy srovnatelný počet jako v loňském roce. „I u nás se ukazuje, že lidé mnohem více tráví dovolenou v tuzemsku a navštěvují nejrůznější zajímavosti, ke kterým plavba lodí po přehradě bezesporu patří. Navíc po celou sezónu byla kvalita vody velmi dobrá,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Hrad Veveří, Kozí horka – to jsou nejvytíženější zastávky na plavební dráze lodí DPMB. Naopak nejméně lidí nastupuje a vystupuje na přístavišti Skály a Mečkov. „V následujících dnech a týdnech nás čeká svoz plovoucího zařízení z plavební dráhy, jejich vytažení a uskladnění. Budeme také vytahovat lodě na souš a demontovat baterie, které je potřeba zapojit na zimní dobíjení. Lodě také projdou nutnou údržbou,“ vyjmenoval vedoucí lodní dopravy DPMB Martin Ecler s tím, že na středu 1. listopadu od 15:30 hodin je připravena ukázka vytažení lodi pro veřejnost. Snahou DPMB je lodní dopravu na Brněnské přehradě i nadále zatraktivňovat. Do budoucna je v plánu nové bezbariérové přístaviště Osada, které nahradí přístaviště stávající a zastávku Sokolské koupaliště. Tím by na levém břehu jezera vzniklo jen jedno přístaviště uprostřed těchto dvou.

V plavební sezóně zajišťuje DPMB pravidelnou linkovou dopravu z Brna – Bystrce do Veverské Bítýšky. Celková plavební dráha je dlouhá necelých 10 km. Lodě ji ujedou za 70 minut. Flotila DPMB, pro kterou je charakteristický elektrický pohon, se skládá ze šesti lodí: Lipsko, Vídeň, Utrecht, Dallas, Stuttgart a jednopalubová loď Brno.