Na části Baťova kanálu se dá po velké vodě znovu plavit
Foto:
Povodí Moravy
Povodí Moravy po povodni počínaje dneškem částečně obnovilo plavbu po Baťově kanálu. Zbývající úseky vodohospodáři dál kontrolují a dělají nezbytné zásahy tak, aby bylo možné plavbu rozšířit i na ně. Státní podnik o tom informoval na svém webu. Plavba na Baťově kanálu byla kvůli povodním zastavená.
Vyzkoušeli funkčnost plavebních komor
Po kulminaci povodní správci vodní cesty začali s prověřováním úseků Baťova kanálu z pohledu plavební bezpečnosti. Tedy nejen z hlediska plavebních parametrů, ale s ohledem na stav porostů na březích i na riziko jejich pádu na vodní cestu. „V rámci těchto prací jsme uklidili z plavební dráhy napadané větve a stromy, vysbírali naplaveniny a vyzkoušeli funkčnost plavebních komor v kanálových úsecích. V místě křížení Baťova kanálu s Veličkou, která zde v průběhu povodní nastoupala těsně pod koruny ochranných hrází, jsme odtěžili s pomocí pracovního plavidla Jožin povodňové nánosy, aby bylo možné na úseku od plavební komory Vnorovy I – po plavební komoru Petrov povolit plavbu,“ popsal ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek.
Propojení říčních a kanálových úseků není nyní možné
Podstatně složitější situace je u říčních plavebních komor, především jejich rejd. Přestože z hlediska průtoků je zde plavba teoreticky možná, současné průtoky okolo 70 metrů krychlových za sekundu neumožňují vyčištění rejd plavebních komor a zajištění jejich bezpečné funkce. Znamená to, že propojení říčních a kanálových úseků není nyní možné. Stejně tak nyní není možné bezprostředně obnovit plavební značení poškozené průchodem velkých vod.
Plavbu rozšíří až po zajištění bezpečnosti
Zprovozněno je ale počínaje dneškem několik úseků, například od přístaviště Skalica po Výklopník, od Petrova po Vnorovy II či od Vnorov I po Uherský Ostroh. „Chtěl bych ujistit provozovatele plavby i návštěvníky Baťova kanálu, že děláme vše pro to, abychom mohli plavbu povolit i na zbývajících úsecích vodní cesty. Probíhají zabezpečovací práce, prohlídky břehových porostů, rizikové kácení nebezpečných stromů, prohlídky a zkoušky technologií. Klíčovým faktorem je pro povolení plavby bezpečnost. Rozšíření plavby umožníme ihned, jak si budeme jisti, že lidem nehrozí nebezpečí úrazu či poškození lodí,“ doplnil Cenek.
- Vydáno dne:
-
- ,
- Autor:
- Ondřej Požár
- ČTK
NEJČTENĚJŠÍ
Exkluzivně pro Brňana
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Vědci: Rostliny uvažují jako architekti, aby si za…
- Město se vrátilo k záměru postavit magistrátní bud…
- Cirkulární dům s ReUse centrem a dílnami v Brně vy…
- Brno si nechalo vypracovat studii na úpravu území …
- Nevšední orloj v centru Brna slaví 15 let, vypadne…
- Skončila rekonstrukce brněnského krematoria téměř …
- Silničáři mají obavy, že od státu na opravy krajsk…
- Úterní 4. kolo extraligy nabídne duel neporažených…
- Výměníková stanice v brněnských Žabovřeskách projd…
- Vinaři z Česka získali v letním kole soutěže AWC V…
Přinášíme vám aktuální události z Brna a okolí. Přehledné zpravodajství, krimi, sport, kulturu a veřejné dění v Brně – denně pro vás vybíráme ty nejdůležitější zprávy z našeho města. Chybí vám tu něco? Napište nám.