Po 70 letech odkládání, plánování a příprav se Blansko konečně dočkalo komfortního mostu, který se dnes v noci dočká silničního provozu. Stavba ještě není úplně dokončena, v realizaci budou chodníky a nové osvětlení, proto bude most zatím uzavřen pro pěší. V tiskové zprávě o tom dnes informoval ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák s tím, že během dopoledne proběhla ještě kontrola mostu před spuštěním provozu.

„Dopolední pochůzka, za účasti stavebního úřadu, zahrnovala prohlídku všech stavebních objektů, včetně dalších kontrol technických parametrů. Poté zhotovitel stavby počítá se spuštěním silničního provozu. Předpokládám, že se tak stane v pozdních odpoledních až nočních hodinách. Toto je nyní v plné kompetenci zhotovitele, každopádně veškerá ranní doprava, i ta autobusová, již bude navedena na novou trasu,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Roman Hanák.

Průjezd přes most, tedy ještě stále probíhající stavbou, je omezen maximální povolenou rychlostí na 30 km/h  a přechod přes most bude zatím uzavřen pro pěší, a to z důvodu probíhajících dokončovacích prací, jako jsou chodníky a veřejné osvětlení.

Mostní hlavní nosný ocelový oblouk je délky 77,6 m s dvěma estakádními poli před a za, navrženými z předpjatého betonu. Celková délka nosné konstrukce je 158,4 m. Výška mostu nad terénem je 9 m, výška oblouku 12 m. Z důvodu prostorových podmínek je situován ve směrovém i výškovém oblouku. Most začíná na ulici Svitavská na levém břehu řeky Svitavy a klene se přes koryto řeky, železniční koridor a končí v průmyslové zóně na Starém Blansku. „Zajímavostí tohoto mostu je nejen jeho polohové umístění, ale také fakt, že řidiči na něm budou muset překonat stoupání, i klesání 8,33%, což na mostech bývá méně obvyklé,“ popsal Hanák.

Na stávající dopravní síť je novostavba napojena pomocí okružních křižovatek, a to z jedné strany od ulice Svitavské a z druhé strany od ulice Brněnské. Realizace celé stavby započala v červenci loňského roku a kolaudovat by se měla v jarních měsících.