O původně plánovaném víkendovém termínu 25. – 26. dubna na akci Open House zájemci v Brně nemuseli smutnit, i díky profesionalitě organizátorů a nasazení dobrovolníků.
Organizátoři TIC BRNO a Spolek Kultura & Management zvolili řešení, k jakému se dosud žádné z partnerských měst neodhodlalo. V rekordním čase zvládli připravit atraktivní víkendový multimediální online mix, o jehož úspěšnosti svědčí téměř 16 tisíc zhlédnutí.
„Diváci měli na výběr mezi předtočenými a živě streamovanými virtuálními prohlídkami, videi, 3D a panoramatickými fotografiemi. Navíc pro ně víkendem nic nekončí, protože obrazový materiál mají k prohlížení na Facebookovém profilu Open House Brno ještě týden,“ uvedla ředitelka dramaturgie festivalu Lucie Šilerová. K úspěchu vedla právě i vhodně zvolená dramaturgie, která kombinovala oblíbené lokace z předešlých ročníků a letošní novinky. Největší pozornost vzbudila Parková dráha Olympia, již si rozkliklo 2 200 diváků a mezi další hity patří dále Bochnerův palác a Nová Zbrojovka. Celkově se virtuálně zpřístupnilo 24 architektonických taháků.
Odezva u veřejnosti dokazuje, že díky brněnskému důvtipu může místní architektura sklízet úspěchy i za pandemie a online. O to víc se můžeme těšit, až si ji budeme moc vychutnat osobně a v Brně se můžete na podzim těšit na svou příležitost prožít město jinak a navštívit zajímavá běžně nepřístupná místa.