Po Brně už jezdí 21 nových tramvají s označením Drak, do konce roku vyjedou ještě další čtyři

  • Foto

    DPMB

Projekt „Tramvaj pro Brno“ je za polovinou, z dílen Dopravního podniku města Brna už v posledních týdnech vyjelo 21 nových Draků. Zpravodajský portál BRŇAN o tom informovala mluvčí podniku Barbora Doležalová.

Zbývá jich dokončit dvacet. Nové, moderní a hlavně klimatizované vozy jsou oblíbené u řidičů i cestujících. Náklady na celý projekt dosahují 1,4 mld. korun.

V září 2019 začali pracovníci ústředních dílen DPMB s kompletací prvních dvou vozů EVO 2. Nyní už „dávají dohromady“ vozy číslo 22, 23 a 24.

Zatímco první vozy zaměstnanci DPMB skládali téměř devět měsíců, nyní jim stačí na jeden vůz o dvě třetiny času méně. „Celý proces se výrazně zrychlil. U prvních vozů jsme museli například ladit zpětná zrcátka tak, aby vozy, když se míjí, do sebe nenarážely. Upravovaly se technické detaily, ladil software nebo třeba i drobnosti v podobě háčku na oblečení v kabině řidiče. Zaměstnanci dílen se navíc museli naučit pracovat s novými materiály a technologiemi,“ popsal generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

Už během srpna se mohou cestující těšit na další nový vůz. Do konce roku 2022 jich bude v ulicích Brna jezdit celkem pětadvacet. Vozy Drak cestující nejčastěji potkají na linkách 4 a 9. Celkem 18 jich nocuje ve vozovně v Medlánky, 3 pak v Pisárkách.

Projekt „Tramvaj pro Brno“ počítá v letech 2019 – 2024 s nákupem až 41 klimatizovaných nízkopodlažních tramvají, které kompletují zaměstnanci DPMB v ústředních dílnách v celkové hodnotě 1,4 mld. Kč. Jedná se o průlomový projekt, protože jde o první klimatizované tramvaje v Brně. Velkou předností je to, že vozy „vznikají“ pod rukama zaměstnanců podniku. Ti tak získají znalosti, které využijí při následných opravách.

Dopravní podnik města Brna má s kompletací vozů zkušenosti již z minulých let, obdobný postup byl volen při rekonstrukcích tramvají typu T3 na VARIO LF a typu K2 na VARIO LF2.