Sedmá zatáčka brněnského automotodromu totiž byla začátkem října slavnostně pojmenována po jednom z největších československých závodníků historie. Ceremoniálu se zúčastnil jeho syn Bohumil Staša mladší, jenž určil, která zatáčka má otcovo jméno nést.

„Když jsme se jezdili dívat na MotoGP po servisní komunikaci, vždycky jsme v sedmé zatáčce byli nejdéle. V jiných úsecích jsme se zdrželi jenom chvíli, ale tady jsme byli třeba třicet minut. Myslím, že to byla jeho nejoblíbenější zatáčka. Samozřejmě ne jezdecky, tato trať pro něj přišla pozdě. Párkrát se tu svezl ke konci své kariéry, ale jako aktivního závodníka si ho samozřejmě všichni pamatují především z původního okruhu. Chci poděkovat Automotodromu Brno, že pojmenování zatáčky takto naplánovali. A taky Jaroslavu Brzobohatému, který o to velmi usiloval,“ řekl Bohumil Staša mladší, sám bývalý motocyklový závodník.

Ten převzal i jednu ze dvou unikátních trofejí, které odkazují na počátky nové závodní trati. „Když jsme měnili původní povrch, vyřízli jsme na památku několik málo kostek původního asfaltu. Přišlo nám více než příhodné, abychom jim dali nový smysl právě teď při této speciální příležitosti. Je to asfalt, na kterém závodil ještě jak pan Staša, tak další světoví závodníci, kteří na Automotodromu Brno od roku 1987 do roku 2008 startovali,“ vysvětlila předsedkyně představenstva společnosti Automotodrom Brno Ivana Ulmanová.  A za všechny pracovníky okruhu ještě jednou vzdala Stašovi hold. „Je nám velkou ctí, že je jeho jméno s Masarykovým okruhem spojeno odteď i tímto oficiálním způsobem,“ dodala Ulmanová

Závodní program Velké ceny Bohumila Staši 2021 pak nabídl divákům na tribunách celou řadu napínavých momentů. Ve dvou závodech nejsilnějších strojů nad 600 ccm zvítězili favorité. V sobotu byl úspěšnější Michal Prášek, druhé místo obsadil Karel Pešek. V nedělním klání si piloti pozice prohodili. S náskokem tří vteřin se vítězem stal Pešek, Prášek dojel druhý.