Vlaky na dvoukolejném traťovém úseku z Brna do Střelic přestaly jezdit 2. července, přičemž až do 20. září je nahradily autobusy. Cestující poté opět budou využívat opravená nástupiště na zastávkách Troubsko a Střelice dolní.

V celém úseku bude také dokončena montáž trakčního vedení. Celková investice dosahuje 2,7 miliardy korun. Náklady jsou přitom z velké části kryté z evropských dotací a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Stavba začala loni v červenci a její úplné dokončení se předpokládá na jaře příštího roku. V té době už by měly běžet naplno práce na navazujícím úseku do Zastávky u Brna. „Největší objem prací se nyní odehrává ve Střelicích, kde se dokončují práce na výstavbě podchodu a ostrovního a vnějšího nástupiště. V kolejišti se stavbaři přesunuli ke kolejím, které se nacházejí dál od výpravní budovy,“ popsal uvedl ředitel Stavební správy východ SŽ Miroslav Bocák.

Podle něj se také pracuje na rekonstrukci železničního spodku a svršku na kolejích ve směru na Tetčice a Moravské Bránice a staví se opěrné zdi mezi těmito kolejemi. Současně začaly práce na spodní stavbě nové lávky přes stanici, samotná konstrukce vzniká ve výrobních prostorách mimo stavbu.

„Aktuální etapa je z pohledu velkého objemu prací na malém prostoru a délky výluky nejnáročnější částí stavby. Musíme vyměnit železniční spodek v obou částech traťových kolejí ze Střelic, realizovat nové odvodnění, vyměnit kolejový rošt a přilehlé výhybky na obou kolejových rozvětveních, sanovat opěrnou zeď a osadit novou lávku,“ uvedl projektový manažer firmy Skanska Ondřej Zedník.

Na závěr se podle něj aktivuje nové zabezpečovací zařízení a zbudujeme nové trakční vedení. Po 20. září proběhne poslední část výlukových prací na objízdných kolejích ve stanici Střelice. Poslední nepřetržitá výluka skončí 29. října,“ dodal Zedník.

V mezistaničním úseku do Brna-Horních Heršpic byla dokončena kompletní rekonstrukce obou traťových kolejí. Hotové jsou i úpravy všech tří přejezdů, které společně s křížením přímo ve stanici Střelice získaly nejvyšší možné zabezpečení, tedy světelnou signalizaci se závorami.

Vlaky, jejichž rychlost se právě díky zabezpečení zvýší na 120 km/h, se na modernizovaný úsek vrátí 20. září, kdy se také otevřou pro cestující zastávky Troubsko a Střelice dolní. Nově vybudované zastávky Brno-Starý Lískovec a Ostopovice začnou sloužit veřejnosti od nového jízdního řádu, který letos vstoupí v platnost 12. prosince.