České dráhy poslaly předžalobní výzvu Brnu a žádají uhrazení škody 10,2 milionu korun. Ta jim podle nich vznikla kvůli tomu, že nemohly po mostě přes Uhelnou ulici na přelomu let 2022 a 2023 jezdit vlaky, řekl mluvčí magistrátu Filip Poňuchálek. Most byl tehdy poškozen, a to v době, kdy Brno stavělo protipovodňová opatření. České dráhy musely kvůli tomu nahradit některé vlaky autobusy. Na základě jakého argumentu ČD Brno vyzvaly, není zřejmé. Mluvčí ČD Filip Medelský ČTK napsal, že dopravce nebude tento spor nijak komentovat.

Brněnští radní vzali na středečním jednání výzvu na vědomí a souhlasili s tím, že bude prodloužena doba, než se město oficiálně vyjádří. „Zároveň město zahájí s Českými drahami jednání,“ řekl Poňuchálek. Zmínil také, že po dohodě se Správou železnic byl zpracován znalecký posudek, který přímou souvislost mezi stavebními pracemi a poškozením mostu nepotvrdil. ČTK oslovila i Správu železnic s dotazem, v jaké fázi se nachází spor o to, co bylo příčinou poškození mostu.

Že je most poškozený, se zjistilo těsně před Štědrým dnem před třemi lety

Zatímco koleje ve směru na Břeclav, Veselí nad Moravou a Přerov byly dále v provozu, po koleji ve směru na Střelice se jezdit nesmělo. Správa železnic dočasně instalovala provizorium a později most opravila. Vlaky směrem na Zastávku u Brna pak od ledna jezdily z dolního nádraží a na hlavní nádraží cestující vozily autobusy. Provoz byl omezený téměř celý rok 2023 a letos od června do srpna Správa železnic provedla na mostě další sanační práce, celkem na ně vynaložila desítky milionů korun.