Až do pátku musejí šoféři počítat s omezeními na přemostění na Staré Blansko. Řemeslníci tam totiž dodělávají nové osvětlení mostní konstrukce i zábradlí na lávce pro pěší. Řidiči by tedy měli být pozorní, protože provoz na novém mostě nad řekou Svitavou a železniční tratí řídí semafory.

Doprava je svedená do pravého pruhu

Zatímco minulý týden se kvůli instalaci osvětlení, které se osazuje mezi táhla mostní konstrukce, uzavřel pravý jízdní pruh ve směru od centra, tento týden se dělníci přesunuli nalevo. Veškerá doprava tak bude až do 17. března svedena do pravého pruhu.

Osazují zábradlí a montují výplet

„Aktuálně se dokončuje osvětlení na mostě, probíhají práce související s částí pro pěší, například osazení kovového zábradlí na lávku a montáž kovového výpletu. Minulý týden jsme zahájili také osazování protidotykových zábran nad tratí, které budou na obou stranách mostu,“ popsal na webu města stavbyvedoucí Robert Škarecký.

Pracuje se i na kruhovém objezdu na Starém Blansku

Dělníci také podle mluvčí blanenské radnice Pavly Komárkové dokončují práce v okolí nového kruhového objezdu na Brněnské ulici na Starém Blansku a na přilehlém parkovišti. Tam ještě přijde na řadu osazování zeleně a také finální umísťování mobiliáře. Pracovat se ale bude také na samotném přemostění. „Podobná dopravní omezení řidiče ještě čekají v okamžiku, kdy na mostě budeme zajišťovat nátěry ocelové konstrukce. Ty máme v plánu zahájit až ve chvíli, kdy to dovolí klimatické podmínky, předpoklad je během dubna či poloviny května,“ připustil Robert Škarecký.

Je to snesitelné dočasné omezení, říká starosta

Kyvadlová doprava řízená semafory může být podle starosty Jiřího Crhy (ODS) komplikací na cestě do školy nebo do práce. „Jsem ale přesvědčený, že to je snesitelné dočasné omezení. Osobně jsem rád, že most můžeme používat ještě před kompletním reálným i administrativním dokončením projektu. Doprava v centru Blanska se po otevření přemostění, cesty, která je nezávislá na provozu na trati, určitě výrazně zklidnila,“ uvedl starosta, který je zároveň krajským radním pro dopravu.

Po novém mostě se jezdí od prosince

Řidiči využívají novou spojnici mezi tratí rozdělenými částmi města řidiči už od loňského prosince, a to v režimu Projíždíte stavbou. „Do té doby vedla jediná cesta pro motoristy po silnici křižující železniční trať, tu ale projíždějící vlaky uzavřely mnohdy až na 40 minut z každé hodiny,“ doplnila Komárková.

Stavba za 250 milionů korun

Stavbu za více než čtvrt miliardy zadal kraj přes jihomoravskou správu a údržbu silnic. Město se na ní podílí zhruba 40 miliony korun. Kompletně hotový most včetně upraveného okolí by měl být předaný do konce letošního května. Chodci by se ale po nové lávce mohli poprvé projít už v dubnu.