Výsledkem protipovodňových opatření by pak mělo být především vybudování nové zemní hráze, oprava nábřežní zdi a rozvolnění koryta řeky. Radní už vybrali zhotovitele. Tím se stalo sdružení společností s názvem PPO nábřeží Svratky – Brno, ve složení OHLA ŽS, HOCHTIEF CZ a FIRESTA-Fišer. To předložilo nejvýhodnější nabídku s cenou 1 258 500 000 korun bez DPH.

„Jde o první zásadní etapu, která promění nábřeží Svratky přímo v centru Brna. Už v příštím roce se začne pracovat na nové kolonádě podél Poříčí. Hotovo by mělo být do konce roku 2023,“ uvedl náměstek brněnské primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL).

„Architektonické řešení projektu je zpracováno na základě vítězného návrhu z mezinárodní architektonicko-krajinářské soutěže týmem uznávaného brněnského architekta Ivana Rullera. Řeka se díky tomu zpřístupní a její nábřeží budou moci lidé využívat k rekreaci a volnočasovým aktivitám,“ dodala primátorka města Brna Markéta Vaňková (ODS).

Protipovodňová opatření se budou týkat levého i pravého břehu řeky. Součástí zakázky je kromě uvedeného i zajištění protipovodňové ochrany kanalizace a přeložek inženýrských sítí. „Do projektu jsme také přidali zásadní záležitost – rekonstrukci kmenové stoky A a vodovodu. Dotčené území se po realizaci projektu uvolní pro další rozvoj, protože současná zástavba a plochy v blízkosti Svratky jsou nyní výrazně limitovány její záplavovou zónou,“ upřesnil Hladík.

Ten dále dodal, že náklady přesáhnou 1 miliardu korun. Celkem 922 milionů pokryje dotace z evropských fondů, zbylou částku zaplatí město.

„Pokrok máme i v jiných etapách. Tu 30. jsme rozšířili o lokalitu připravovaného velodromu. Původně etapa zahrnovala úsek až od lávky u sportovního areálu Komárov nad ulicí Sokolovou po soutok s Leskavou. Nyní bude řešit protipovodňovou ochranu i v místě budoucího velodromu. Zároveň i soutok Svratky a Svitavy. 31. etapa pak počítá s opatřeními na Svratce, Svitavě a Leskavě. Půjde o úsek řek od dálnice D1 na území města až k Modřicím,“ uzavřel Hladík.