Veletrh motocyklů, čtyřkolek i příslušenství Motosalon přilákal na brněnské výstaviště rekordních 71 tisíc návštěvníků, pořadatelé počítali s 50.000. Veletrh obsadil čtyři haly a představilo se na něm 150 firem zastupujících 300 značek, z toho 60 motocyklových a deset čtyřkolek. Trval od čtvrtka do dneška. Nejsilnější byla sobota, kdy na výstaviště dorazilo 28.000 lidí, uvedla v tiskové zprávě mluvčí veletrhu Dita Brančíková.

Snědli na 30 tisíc burgerů

Motosalon se v Brně konal naposledy v roce 2020, kdy jej navštívilo asi 55 tisíc lidí. Letos obsadil 35 tisíc metrů čtverečních. Pavilony P a F byly zaplněné expozicemi s vystavenými motocykly, čtyřkolkami a příslušenstvím. Ve třetí zážitkové hale si mohli návštěvníci zajezdit na nových modelech BMW a pavilon Z zaplnily stánky s občerstvením pod značkou Burger Festival Arena. V ní se prodalo na 30 tisíc burgerů. Venku byly k vidění kaskadérské kousky.

Návštěvnost předčila naše očekávání, řekl Kubata

„Mám velkou radost, že se podařilo obsadit rekordní výstavní plochu za účasti všech významných značek působících na českém trhu. Úspěch akce byl potvrzen i návštěvností, která předčila veškerá naše očekávání. Podstatou veletrhů jsou emoce, lidé se potřebují potkávat a seznámit se s produkty osobně. To je hlavním důvodem, proč zájem o veletrhy obecně roste,“ uvedl generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jan Kubata. Organizátoři před veletrhem očekávali přes 50 tisíc lidí.

Nejdražší motorka za 2,5 milionu

První den akce patřil novinářům a odborníkům. Své největší novinky představily značky BMW, Faber Moto, Harley-Davidson, Indian Motorcycles, Jawa, Royal Enfield, Triumph nebo Vmoto. Nejdražší představená motorka stála kolem 2,5 milionu korun.

Dorazily i známé tváře

„Páteční dopoledne zcela zaplnili publikum fanoušci Pavla Lišky a Honzy Révaie. Oba herci přijeli do Brna představit svoji dobrodružnou motovýpravu Vandráků po destinaci Papua Nová Guinea i trailer k chystanému filmu. Hosty sobotního programu na pódiu byli známí cestovatelé z pořadu Po jedné stopě Igor Brezovar a Martin Písařík,“ sdělila Brančíková.

S veletrhem byli spokojeni také vystavující

„Máme tady opět velký prostor a počet zájemců o naše motocykly byl úžasný. Vůbec jsme neočekávali, že bude tak vysoká návštěvnost, a to po všechny dny,“ řekl marketingový manažer firmy Harley-Davidson Michael Carney. PR manažer společnosti Yamaha Martin Tománek kromě jiného ocenil, že návštěvníci měli konkrétní dotazy.

Další dva veletrhy navštívilo dohromady přes 14 tisíc lidí

Souběžně s Motosalonem se na výstavišti konaly i veletrhy ProDítě, na který přišlo 8000 lidí a Mobitex. Veletrh nábytku a interiérového designu navštívilo přes 6000 lidí.