Automobilový nadšenec usedne ve středu 23. června do závodního speciálu KTM X-BOW a s navigátorem vyrazí na trať do měřeného ostrého kola, aby společně zajeli speciální traťový rekord. Když se jim to povede, tak se výsledný čas zapíše mezi oficiální traťové rekordy brněnského automotodromu.

Petr Haluška, známý pod přezdívkou Slepý bandita, se na tuto velkou výzvu těší. „Naším posláním je spojovat dva zdánlivě neslučitelné světy, tedy zrakově hendikepované s prostředím motoristického sportu. Chtěl bych ostatním nevidomým ukázat, že i přes svůj hendikep nemusí přestat snít a můžou se prosadit v čemkoliv, co je baví a naplňuje. Sám jsem velkým motoristickým fanouškem a rád posouvám hranice možného. K výzvě však přistupuji s respektem a úctou,“ sdělil zpravodajskému portálu BRŇAN Haluška.

A poděkoval Automotodromu Brno i týmu RTR Projects, bez nichž by se jeho pokus nedal uskutečnit. „Nečeká nás nic snadného, ale věřím, že se nám podaří zajet slušný čas,“ uvedl iniciátor projektu Nevidomí za volantem. Jeho posláním je přibližovat svět rychlých kol lidem se zrakovým postižením. Petra Halušku bude v závodním voze navigovat Robert Kotlaba.

Myšlenku projektu podpořilo i vedení automotodromu. „Na Masarykově okruhu má dveře otevřené každý, kdo miluje motoristický sport a dýchá pro něj. Petr Haluška je učebnicovým příkladem takového nadšence. I přes svůj hendikep nic nevzdává a neustále se snaží zlepšovat v tom, co ho baví. Proto jsme neváhali ani vteřinu a velmi rádi mu poskytneme veškerý servis, aby se mohl pokusit o stanovení co nejrychlejšího času. Budu mu ve středu fandit a jsem přesvědčena, že se mu podaří zajet velmi dobrý výsledek,“ říká předsedkyně představenstva Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Slepý bandita vyrazí do měřeného kola v závodním speciálu KTM X-BOW RR, zapůjčeném brněnskou stájí RTR Projects. „Když nás Petr Haluška oslovil, jeho projekt nás zaujal a prakticky okamžitě jsme se rozhodli, že ho podpoříme. Líbí se nám jeho odvaha, cílevědomost a láska k motorsportu. Jsem přesvědčený, že když bude mít natrénováno, podaří se mu zajet velmi dobrý čas,“ dodal šéf zmíněné stáje a aktivní závodník Tomáš Miniberger.

Tým RTR Projects už víc než deset let závodí na evropských okruzích a spolupracuje s profesionály v čele s Tomášem Engem. Motor zapůjčeného vozu v sobě skrývá sílu 360 koní, z nuly na 100 km/h zrychlí za méně než čtyři vteřiny a jeho charakteristickým rysem je otevřený monokok bez střechy.