Starosta městské části Brno-Starý Lískovec Vladan Krásný (ODS) chce, aby se tramvajové spojení vrátilo do stavu, v jakém bylo před převedením linky 8 k Nemocnici Bohunice. Obrátil se proto otevřeným dopisem na primátorku Markétu Vaňkovou (ODS), aby se zasadila o nápravu situace. Náhradou za linku 8 jezdí nyní do smyčky Starý Lískovec linka 7, avšak méně často. Primátorka stejně jako dopravní podnik pro uvedli, že situaci společně s městskou částí budou monitorovat a na přelomu ledna a února vyhodnotí.

„Tak jsme se domluvili na společném prosincovém jednání a tato dohoda stále platí,“ uvedly mluvčí podniku Hana Tomaštíková i Vaňková. Jak by se situace mohla změnit, není zatím zřejmé.

Smyčka ve Starém Lískovci byla od roku 1995 konečnou pro dvě linky, z nichž jedna jezdila na hlavní nádraží, druhá přes Mendlovo náměstí na Českou. Obě jezdily dříve celodenně po pěti minutách a po částečném omezení dopravy zavedeném za covidu, které zůstalo dosud, jezdí mimo špičku v intervalu šest až sedm minut. Od poloviny loňského prosince však v Lískovci zůstala pouze linka 6, která jezdí na Českou, a místo linky 8 jezdí linka 7. Ve špičce jezdí po deseti minutách, mimo ni po 20 a je v provozu jen zhruba do 20:00. O víkendu nejezdí vůbec. To se Krásnému a některým obyvatelům nelíbí. S přestupem na linku osm v zastávce Osová trvá cesta na hlavní nádraží o dvě až sedm minut déle v závislosti na dnu a denní době.

„Otevřený dopis můžete podepsat do středy 8. února včetně buď osobně na podatelně radnice Starého Lískovce nebo vyplněním podpisového archu na webových stránkách městské části,“ uvedl na webu městské části Krásný.

V dopise starosta uvedl, že vedení města i dopravního podniku ujišťovalo už před zahájením stavby, že se obslužnost Starého Lískovce nezmění a obyvatel se nedotkne. Zmínil, že nově otevřená zastávka Karpatská, která vznikla mezi zastávkami Osová a Dunajská, postrádá smysl. Výrazně zkrátila docházkovou vzdálenost části obyvatel na tramvaj a také slouží lidem z blízkého sociálního zařízení, v němž je řada vozíčkářů a tělesně postižených. „V době, kdy nejezdí linka 7, to znamená, že vozíčkář nastoupí na zastávce Karpatská, a hned vzápětí složitě vystoupí na následující zastávce Osová a tam znovu nastupuje do linky číslo 8. To opravdu nevede k přívětivému přístupu k postiženým osobám a seniorům a v konečném důsledku to znamená, že mnoho vozíčkářů i seniorů raději rovnou míří na zastávku Osová. A to přesto, že je to dál a cesta je komplikovanější,“ uvedl Krásný.